BIG SUMMER SALE
BIG SUMMER SALE

Tällaista alennusta ei ole ennen nähty! Yli 3000 tuotetta jopa 70 % alennuksella – vain 31. heinäkuuta asti!

Aikaa jäljellä Jäljellä 9p7t33m

Kaupankäynnin ehdot

Yleiset säännöt ja ehdot

VERKKOKAUPPOJEN YLEISET EHDOT

Nämä yleiset ehdot ("Ehdot") määrittelevät sinun oikeudet ja velvollisuudet ostajana ja meidän myyjänä etäviestinnällä solmittuissa sopimussuhteissa, erityisesti verkkosivustollamme olevan verkkokaupan kautta, Knifestock.fikauppias on:  SHADOW Slovakia s.r.o., Y-tunnus: 50 231 111, Cabajská 42, Nitra 949 01, rekisteröity Nitran käräjäoikeuden kaupparekisteriin, jaosto: sro, lisää numero: 40399/N, Verotunnus: 2120318211, ALV-tunnus: SK2120318211 sähköpostiosoite info@knifestock.fi puhelinnumero +359 42 952 905

Valvontaviranomainen on pääasiassa Slovakian kauppatarkastusvirasto (SOI), Nitran alueen

SOI-tarkastusvirasto, jonka kotipaikka on Staničná 1567/9, Nitra 949 01, puh. nro. Puhelin 037 772 02 16

Kaikki henkilötietojesi käsittelyä koskevat tiedot sisältyvät henkilötietojen käsittelyn periaatteisiin, jotka löytyvät täältä https://www.knifestock.fi/yksityisyyden-suoja

Jos jokin osa näistä käyttöehdoista on ristiriidassa sen kanssa, mitä sovimme tilauksessasi verkkokaupassamme, kyseinen sopimus on ensisijainen näihin käyttöehtoihin nähden.

1. JOITAKIN MÄÄRITELMIÄ

1.1. Kuluttajansuojalaki on Slovakian laki nro 108/2024 kuluttajansuojasta ja tiettyjen lakien muutoksista.

1.2. Hinta on rahasumma, jonka maksat tavaroista;

1.3. Toimitushinta on rahasumma, jonka maksat tavaroiden toimituksesta, mukaan lukien pakkaus-, toimitus-, posti- tai muut kulut;

1.4. Kokonaishinta on hinnan ja kuljetushinnan sekä mahdollisten muiden kulujen ja maksujen summa, jos niitä ei ole voitu määrittää etukäteen;

1.5. Arvonlisävero on sovellettavan lainsäädännön mukainen arvonlisävero;

1.6. Verkkokauppa on verkkokauppa, jota ylläpidämme osoitteessa Knifestock.fi, jossa tavaroiden osto tapahtuu;

1.7. Lasku on arvonlisäverolain mukaisesti laadittu veroasiakirja Kokonaishinnasta;

1.8. Knifestock.fi verkkokaupan myyjä ja ylläpitäjä Slovakian tasavallan alueella on SHADOW Slovakia s.r.o., Y-tunnus: 50 231 111, Cabajská 42, Nitra 949 01, rekisteröity Nitran käräjäoikeuden kaupparekisteriin, jaosto: sro, lisäysnumero: 40399/N, verotunnus: 2120318211, ALV-tunnus: SK2120318211 sähköpostiosoite info@knifestock.fi puhelinnumero +359 42 952 905, johon viitataan laissa myyjänä ja/tai elinkeinonharjoittajana; Epäselvyyksien välttämiseksi todettakoon, että emme ole verkkomarkkinapaikan ylläpitäjiä, emmekä siksi ole henkilöitä, jotka ylläpitävät ja tarjoavat verkkomarkkinapaikkaa kuluttajille kolmannen osapuolen kautta, emmekä siksi koske kuluttajansuojalain 16 ja 17 §:n mukaisia erityisiä tiedonantovelvollisuuksia.

1.9. Tilaus on peruuttamaton ehdotuksesi tehdä kanssamme sopimus tavaroiden ostosta;

1.10. Yrittäjä on kaupparekisteriin merkitty henkilö, joka harjoittaa liiketoimintaa elinkeinoluvan perusteella, harjoittaa liiketoimintaa muun kuin erityissäännösten mukaisen elinkeinoluvan perusteella tai maataloustuotantoa harjoittava henkilö, joka on merkitty rekisteriin erityissäännöksen mukaisesti.

1.11. Kuluttaja on luonnollinen henkilö, joka kuluttajasopimusta tehdessään ja täyttäessään ei toimi liiketoimintansa tai muun liiketoimintansa puitteissa.

1.12. Kuluttajakauppasopimus on Myyjän myyjänä ja Kuluttajan Ostajana välinen Kauppasopimus, jos oston kohteena on irtain esine, jos tavaraa ei ole vielä valmistettu tai valmistettu muun muassa Kuluttajan Ostajana esittämien vaatimusten mukaisesti.

1.13. Tavarat ovat kaikki, mitä voit ostaa verkkokaupasta.

1.14. Käyttäjätili on antamiesi tietojen perusteella perustettu tili, jonka avulla voit tallentaa syötetyt tiedot ja tallentaa tilattujen tavaroiden ja tehtyjen sopimusten historian;

1.15. Jos teet ostoksia verkkokaupassamme, sinuun viitataan laillisesti ostajana. Jos annat tilauksessa tunnistenumerosi (IČO), hyväksyt, että näiden ehtojen määräykset, jotka on tarkoitettu yrittäjille, sekä välillämme sovitut ehdot koskevat sinua. Sinulla on kuitenkin edelleen sovellettavan lainsäädännön puitteissa oikeus täyteen suojaan sopimattomia ja aggressiivisia kaupallisia menettelyjä sekä harhaanjohtavia toimia ja harhaanjohtavia laiminlyöntejä vastaan.

1.16. Sopimus on ostosopimus, joka on tehty verkkokaupan kautta lähetetyn asianmukaisesti täytetyn tilauksen perusteella- ja joka solmitaan sillä hetkellä, kun saat meiltä tilausvahvistuksen.

1.17. Etäsopimus on elinkeinonharjoittajan ja kuluttajan välinen sopimus, joka on sovittu ja tehty yksinomaan yhdellä tai useammalla etäviestintävälineellä ilman elinkeinonharjoittajan ja kuluttajan samanaikaista fyysistä läsnäoloa, erityisesti verkkorajapinnan, sähköpostin, puhelimen, faksin, osoitekirjeen tai tarjousluettelon avulla ("sopimus").

1.18. Siviililaki on Slovakian laki nro 40/1964, sellaisena kuin se on muutettuna.

2. YLEISET MÄÄRÄYKSET JA OHJEET

2.1. Tavaroiden ostaminen on mahdollista vain verkkokaupan verkkokäyttöliittymän kautta – Knifestock.fi

2.2. Kun ostat tavaroita, sinun vastuullasi on antaa meille kaikki tiedot oikein, täydellisesti ja totuudenmukaisesti. Siksi katsomme, että tiedot, jotka olet antanut meille tilatessasi tavaroita, ovat oikeita, täydellisiä ja todenmukaisia.

3. SOPIMUKSEN TEKEMINEN

3.1. Voit tehdä sopimuksen kanssamme suomen kielellä.

3.2. Sopimus tehdään etänä verkkokauppamme kautta. Sopimuksen tekemisessä käyttämiesi viestintävälineiden käytöstä aiheutuvat kustannukset ovat sinun vastuullasi. Nämä kustannukset eivät nosta tavaroiden kokonaishintaa eivätkä poikkea perushinnasta, jonka maksat näiden välineiden käytöstä (erityisesti Internet-yhteydestä). Lähettämällä tilauksesi hyväksyt etäviestintävälineiden käytön.

3.3. Sopimuksen tekemiseksi sinun on luotava verkkokaupassa tilausehdotus, jonka tulee sisältää:

  1. Tiedot ostetuista tuotteista (merkitset tavarat "Lisää ostoskoriin / Lisää ostoskoriin" painikkeella).
  2. Tiedot hinnasta, toimitushinnasta, arvonlisäverosta, kokonaishinnan maksutavasta ja tavaroiden halutusta toimitustavasta. Nämä tiedot syötetään osana tilausehdotuksen luontia ja lasketaan automaattisesti valittujen tavaroiden ja toimitustavan perusteella.
  3. Tavaroiden toimittamiseen tarvittavat tunnistetietosi: etu- ja sukunimi, toimitusosoite, puhelinnumero ja sähköpostiosoite.
  4. Jos toimitamme sinulle tavaroita säännöllisesti ja toistuvasti, myös tiedot siitä, kuinka kauan toimitamme tavarat sinulle.


3.4 Tilausluonnoksen luomisen aikana voit muuttaa ja tarkistaa tietoja, kunnes ne on luotu.

3.5 Kun olet tarkistanut ja painanut "Tilaus maksuvelvollisella" -painiketta, luot tilauksen. Ennen painikkeen painamista sinun on vahvistettava, että olet lukenut ja hyväksynyt käyttöehdot oikein. Ilman tätä vahvistusta tilausta ei voi luoda. Painikkeen painamisen jälkeen kaikki täytetyt tiedot lähetetään suoraan meille.

3.6 Vahvistamme tilauksesi vastaanottamisen automaattisesti luodulla sähköpostilla tilauksesi rekisteröinnistä. Kun olet vahvistanut tilauksesi, vahvistamme tilauksesi mahdollisimman pian lähettämällä viestin tilauksessa ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen. Vahvistus sisältää yhteenvedon tilauksesta ja näistä käyttöehdoista. Vahvistamalla tilauksen meidän ja sinun välillemme syntyy sopimus. Tilauspäivänä voimassa olevat ehdot ovat olennainen osa sopimusta.

3.7 Voi olla tilanteita, joissa emme pysty vahvistamaan tilaustasi, esimerkiksi jos tavaroita ei ole saatavilla tai jos tilaat enemmän kappaleita kuin on sallittua. Tieto tavaroiden enimmäismäärästä annetaan etukäteen verkkokaupassa. Jos emme pysty vahvistamaan tilausta, otamme sinuun yhteyttä ja lähetämme sinulle tarjouksen sopimuksen tekemisestä muutetussa muodossa. Tällöin sopimus syntyy, kun vahvistat tarjouksemme.

3.8 Jos verkkokaupassa tai tilausehdotuksessa on ilmoitettu ilmeisen virheellinen hinta esimerkiksi teknisen virheen vuoksi, emme ole velvollisia toimittamaan tavaroita tähän hintaan edes tilauksen vahvistamisen jälkeen. Tällöin otamme sinuun välittömästi yhteyttä ja meillä on oikeus peruuttaa sopimus lähettämällä sinulle tarjous uuden sopimuksen tekemisestä muutetussa muodossa. Uusi sopimus syntyy, kun vahvistat tarjouksemme. Jos et vahvista tarjoustamme 3 päivän kuluessa, meillä on oikeus peruuttaa sopimus. Ilmeisenä hintavirheenä pidetään esimerkiksi sitä, että hinta ei selvästi vastaa muiden myyjien tavanomaista hintaa tai sisältää ilmeisen virheellisiä numeroita.

3.9 Sopimuksen solmimisen jälkeen olet velvollinen maksamaan kokonaishinnan.

3.10 Jos sinulla on käyttäjätili, voit tehdä tilauksen sen kautta. Tällöin olet velvollinen tarkistamaan esitäytettyjen tietojen oikeellisuuden, totuudenmukaisuuden ja täydellisyyden. Tilauksen luontitapa on sama kuin ostajalla, jolla ei ole Käyttäjätiliä, mutta sinun ei tarvitse täyttää tunnistetietojasi toistuvasti.

3.11 Joissakin tapauksissa annamme sinun hyödyntää alennuksen tavaroiden ostamisesta. Alennuksen saamiseksi sinun on täytettävä alennuksen tiedot tilausehdotuksen sille varattuun kenttään. Tavarat toimitetaan tällöin alennuksella.

4. KÄYTTÄJÄTILI

4.1. Kun olet rekisteröitynyt verkkokauppaamme, pääset käyttäjätilillesi.

4.2. Kun rekisteröit käyttäjätilin, olet velvollinen antamaan oikeat ja totuudenmukaiset tiedot ja päivittämään ne muutosten yhteydessä.

4.3. Pääsy käyttäjätilille on suojattu käyttäjätunnuksella ja salasanalla. Olet velvollinen säilyttämään näiden tietojen luottamuksellisuuden etkä paljasta niitä kenellekään muulle henkilölle. Olemme vastuussa näiden tietojen väärinkäytöstä.

4.4. Käyttäjätili on henkilökohtainen, eikä sinulla ole oikeutta antaa kolmansien osapuolten käyttää sitä.

4.5. Voimme sulkea käyttäjätilisi erityisesti, jos et käytä sitä yli 6 kuukauteen, jos peruutat sopimuksen tai jos rikot sopimuksen mukaisia velvoitteitasi.

4.6. Käyttäjätili ei välttämättä ole käytettävissä jatkuvasti, erityisesti laitteisto- ja ohjelmistolaitteiden välttämättömän huollon vuoksi.

5. HINTA JA MAKSUEHDOT, OMISTUSOIKEUDEN PIDÄTTÄMINEN

5.1. Hinta ilmoitetaan aina verkkokaupassa, tilausehdotuksessa ja sopimuksessa. Jos verkkokaupassa tavaroille ilmoitetun hinnan ja tilausehdotuksessa ilmoitetun hinnan välillä on ristiriita, sovelletaan tilausehdotuksessa ilmoitettua hintaa, joka on aina sama kuin sopimuksessa mainittu hinta. Tilausluonnoksessa ilmoitetaan myös toimitushinta tai ehdot, jolloin toimitus on ilmainen.

5.2 Kohdassa 1.4 tarkoitettu kokonaishinta sisältää arvonlisäveron, mukaan lukien kaikki erityislainsäädännössä säädetyt maksut.

5.3. Vaadimme sinulta Kokonaishinnan maksamista Sopimuksen tekemisen jälkeen ja ennen Tavaroiden luovutusta. Voit maksaa kokonaishinnan seuraavilla tavoilla:

  1. PayPal-verkkomaksujärjestelmä.
  2. Kortilla verkossa.
  3. Tällöin maksu suoritetaan tavaroiden luovutuksen yhteydessä eikä tavaroiden luovutuksen yhteydessä. Postiennakkoon Kokonaishinta maksetaan Tavaran vastaanottamisen yhteydessä.
  4. Käteisellä tai kortilla henkilökohtaiseen noutoon, jos se noudetaan toimipisteistämme, joiden luettelo on saatavilla /täällä/. Jos maksu suoritetaan käteisellä tai kortilla, jos kyseessä on henkilökohtainen nouto, kokonaishinta maksetaan tavaran vastaanottamisen yhteydessä.
  5. Lahjakortti. Lasku laaditaan sähköisessä muodossa Kokonaishinnan maksamisen jälkeen ja lähetetään tilauksessa ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen. Lasku on saatavilla myös Käyttäjätilillä, jos sinulla on sellainen.
  6. Tavaroiden omistusoikeus siirtyy sinulle vasta, kun olet maksanut kokonaishinnan ja tavarat on toimitettu sinulle. Jos maksu suoritetaan pankkisiirrolla, kokonaishinta maksetaan hyvittämällä varat tilillemme, muissa tapauksissa se maksetaan maksuhetkellä.

6. TAVAROIDEN LUOVUTUS, VAHINGOSSA TAPAHTUVAN TUHOUTUMISEN JA VAHINGOSSA TAPAHTUVAN PILAANTUMISEN RISKIN SIIRTÄMINEN SEKÄ OSTOKOHTEEN KATOAMINEN

6.1. Tavarat toimitetaan sinulle valitsemallasi tavalla. Yksittäisten toimitusten menetelmät, ehdot ja hinnat löytyvät /täältä/.

6.2. Tavarat voidaan toimittaa vain Slovakian tasavallan sisällä.

6.3. Olemme velvollisia toimittamaan tavarat sinulle viipymättä, mutta viimeistään 30 päivän kuluessa sopimuksen tekemisestä, ellemme toisin sovi. Tavarat toimitetaan sillä hetkellä, kun otat ne haltuun tai kun nimeämäsi henkilö ottaa ne haltuun tai kun luovutamme ne valtuuttamallesi kuljetusliikkeelle tarjoamiemme kuljetusvaihtoehtojen ulkopuolella. Jos tavarat edellyttävät meidän kokoamistamme tai asentamistamme, tavarat katsotaan toimitetuiksi vasta, kun kokoonpano tai asennus on suoritettu.

6.4. Sopimuksen täytäntöönpanon aikana voi tapahtua sellaisia seikkoja, jotka vaikuttavat tilaamiesi tavaroiden toimituspäivään. Ilmoitamme sinulle välittömästi sähköpostitse tilattujen tavaroiden toimituspäivän muutoksesta ja uudesta arvioidusta toimituspäivästä, mutta tämä ei vaikuta oikeuteesi peruuttaa sopimus. Ilmoituksemme tavaroiden uudesta toimituspäivästä sisältää myös sinulle osoittamamme pyynnön ilmaista, vaaditko tilaamiesi tavaroiden toimittamista uutena päivänä. Jos kyseessä on henkilökohtainen nouto toimipisteestämme, ilmoitamme sinulle aina mahdollisuudesta noutaa tavarat sähköpostitse.

6.5. Kun otat tavarat haltuun kuljetusliikkeeltä, sinun vastuullasi on tarkistaa tavaran pakkauksen eheys ja ilmoittaa siitä välittömästi rahdinkuljettajalle ja meille, jos siinä on vaurioita. Jos pakkaus on vaurioitunut, mikä viittaa luvattomaan käsittelyyn ja lähetykseen pääsyyn, sinun velvollisuutesi ei ole ottaa tavaroita haltuun rahdinkuljettajalta.

6.6. Olet velvollinen noutamaan tavarat sovittuun paikkaan ja aikaan. Jos et nouda toimitettuja tavaroita edellisen virkkeen mukaisesti, ilmoitamme sinulle sähköpostitse, mistä voit noutaa tavarat, mukaan lukien niiden noudon määräajan, tai toimitamme tavarat sinulle uudelleen kirjallisen pyyntösi perusteella, joka on lähetetty viimeistään 14 päivän kuluessa siitä, kun sinun piti ottaa tavarat haltuunsa, jolloin sitoudut korvaamaan meille kaikki kustannukset, jotka liittyvät tavaroiden uudelleentoimitukseen pyynnöstäsi. Jos rikot velvollisuuttasi hyväksyä tavarat, lukuun ottamatta näiden ehtojen kohdassa 6.4 määrättyjä tapauksia, tämä ei johda siihen, että rikkoisimme velvollisuuttamme toimittaa tavarat sinulle. Samaan aikaan se, että et hyväksy tavaroita, ei ole syy peruuttaa meidän ja sinun välistä sopimusta. Jos et hyväksy tavaroita edes lisäajan kuluessa, meillä on oikeus peruuttaa sopimus olennaisen sopimusrikkomuksesi vuoksi. Jos päätämme käyttää kyseistä oikeutta, peruutus tulee voimaan sinä päivänä, jona toimitamme kotiutuksen sinulle. Sopimuksen peruuttaminen ei vaikuta oikeuteen saada korvausta vahingosta, joka vastaa todellisia kustannuksia, jotka aiheutuvat tavaroiden toimittamisesta pyynnöstäsi, tai mahdollisiin muihin vahingonkorvausvaatimuksiin.

6.7. Jos tavarat toimitetaan sinusta johtuvista syistä toistuvasti tai eri tavalla kuin sopimuksessa on sovittu, sinun velvollisuutesi on pyynnöstäsi korvata meille tähän toistuvaan toimitukseen liittyvät kustannukset. Maksutiedot näiden kulujen maksamiseksi lähetetään sopimuksessa ilmoitettuun sähköpostiosoitteeseesi, ja ne on maksettava 14 päivän kuluessa sähköpostin vastaanottamisesta.

6.8. Tavaroiden vahingossa tapahtuvan tuhoutumisen, vahingossa tapahtuvan pilaantumisen ja katoamisen riski siirtyy sinulle tavaroiden toimitushetkellä. Jos et hyväksy tavaroita tai kieltäydyt vastaanottamasta niitä, lukuun ottamatta näiden ehtojen kohdassa 6.4 mainittuja tapauksia, olet vaarassa vahingossa tuhoutua ja vahingossa huonontua ja menettää tavarat sillä hetkellä, kun sinulla oli mahdollisuus hyväksyä ne, mutta sinusta johtuvista syistä hyväksyntää ei tapahtunut. Tavaroiden vahingossa tapahtuvan tuhoutumisen ja vahingossa tapahtuvan pilaantumisen ja katoamisen riskin siirtyminen tarkoittaa, että siitä hetkestä lähtien vastaat kaikista seurauksista, jotka liittyvät tavaroiden katoamiseen, tuhoutumiseen, vahingoittumiseen tai huononemiseen. 

7. VIRHEVASTUUSTA JOHTUVAT OIKEUDET

7.1 Johdantomääräys virhevastuusta

7.1.1. Jos olet yrittäjä, sitoudumme toimittamaan tavarat sinulle sovitulla laadulla, määrällä ja virheettömästi.

7.1.2. Jos olet kuluttaja, sitoudumme toimittamaan tavarat sinulle siviililain 617 §:n yleisten vaatimusten ja siviililain 616 §:n mukaisten sovittujen vaatimusten mukaisesti, jotka ilmenevät verkkokaupastamme tilaamiesi tavaroiden ominaisuuksista toimitettuihin tavaroihin liittyen, ja ilman vikoja. Tavaroiden ei tarvitse täyttää siviililain 617 §:n yleisiä vaatimuksia, jos olemme sopimusta tehdessämme nimenomaisesti ilmoittaneet sinulle, että tietty ominaisuus ei vastaa tällaisia yleisiä vaatimuksia ja olet nimenomaisesti ja nimenomaisesti hyväksynyt tämän.

7.1.3. Myydyt tavarat täyttävät siviililain 617 §:n yleiset vaatimukset, jos:

  1. se soveltuu kaikkiin niihin tarkoituksiin, joihin samantyyppisiä tavaroita tavallisesti käytetään, ottaen erityisesti huomioon kyseiseen teollisuudenalaan sovellettava lainsäädäntö, tekniset standardit tai käytännesäännöt, jos teknisiä standardeja ei ole kehitetty;
  2. vastaa ennen sopimuksen tekemistä käyttöösi annetun näytteen tai mallin kuvausta ja laatua;
  3. sen mukana toimitetaan lisävarusteet, pakkaukset ja ohjeet, mukaan lukien asennus- ja asennusohjeet, joita voit kohtuudella odottaa;

7.1.4. toimitetaan määrässä, laadussa ja ominaisuuksissa, mukaan lukien toiminnallisuus, yhteensopivuus, turvallisuus ja kyky säilyttää toiminnallisuus ja suorituskyky (käyttöikä) normaalissa käytössä, jotka ovat yleisiä samantyyppisille tavaroille ja joita voit kohtuudella odottaa myytyjen tavaroiden luonteen vuoksi, ottaen huomioon kaikki julkiset lausunnot tai toisen samassa toimitusketjussa olevan henkilön, mukaan lukien valmistajan, julkinen lausunto, tai heidän puolestaan, erityisesti mainostaessaan tavaroita tai niiden merkinnöissä, jolloin valmistajan katsotaan olevan tavaroiden valmistaja, tavaroiden maahantuoja Euroopan unionin markkinoilla kolmannesta maasta tai muu henkilö, joka tunnistaa itsensä valmistajaksi asettamalla tavaroihin nimensä, tavaramerkkinsä tai muun erottuvan merkin. Olemme vastuussa virheistä, joita tavaroissa on toimituksen aikana, näiden ehtojen kohdassa 7.1.1 tai 7.1.2 määritellyn velvoitteemme laajuudessa.

7.1.5. Jos olet yrittäjä, emme ole vastuussa tavaroiden virheistä seuraavissa tapauksissa:

7.1.5.1. jos sinulle on ilmoitettu olemassa olevista puutteista tai sinun olisi pitänyt tietää virheistä sopimuksen tekemisen olosuhteiden perusteella ja nämä viat eivät ole ristiriidassa tavaroiden sovittujen ominaisuuksien kanssa;

7.1.5.2. jos tavaroiden viat ovat syntyneet sen jälkeen, kun olet ottanut tavarat haltuunsa, edellyttäen, että viat eivät johdu velvoitteidemme rikkomisesta tai sinulla oli mahdollisuus ottaa tavarat haltuunsa näiden ehtojen artiklan 6 mukaisesti ja kieltäydyit vastaanottamasta tavaroita ilman laillista syytä tai et hyväksynyt tavaroita;

7.1.5.3. jos et ole moittinut tavaroiden ilmeisiä vikoja ajoissa näiden ehtojen artiklan 7.3.1 mukaisesti;

7.1.5.4. jos et ole moittinut Tavaroiden piileviä vikoja ajoissa näiden Ehtojen kohdan 7.3.2 mukaisesti;

7.1.5.5. käytettyjen tavaroiden osalta emme ole vastuussa niiden käytöstä tai kulumisesta aiheutuneista vioista. Halvemmalla myytävien tavaroiden osalta emme ole vastuussa vioista, joille on sovittu alhaisemmasta hinnasta.

7.1.6. Jos olet kuluttaja, emme ole vastuussa tavaroiden virheistä ja ominaisuuksista tapauksissa, jos:

7.1.6.1. et ole moittinut tavaroiden vikoja ajoissa näiden ehtojen kohdassa 7.4.1 määritellyn ajan kuluessa;

7.1.6.2. tavaroiden ominaisuudet eivät ole siviililain 617 §:n yleisten vaatimusten mukaisia, ja olemme ilmoittaneet sinulle selvästi kirjallisesti tästä tosiasiasta ja olet nimenomaisesti ilmaissut nimenomaisen kirjallisen suostumuksesi mainittuun noudattamatta jättämiseen;

7.1.6.3. ja tavaroiden viat ovat aiheutuneet virheellisestä asennuksesta tai tarvittavien päivitysten asentamatta jättämisestä, jos olemme järjestäneet sinulle tällaisten päivitysten toimittamisen, ilmoittaneet sinulle niiden saatavuudesta ja seurauksista, jos et asenna niitä;

7.1.6.4. ja tarvittavien päivitysten asentamatta jättäminen tai virheellinen asennus, jonka seurauksena tavaroissa ilmeni vikoja, ei johtunut virheistä niiden asennusta varten antamissamme ohjeissa;

7.1.7. Yleinen takuuaika on 24 kuukautta. Takuuaika alkaa siitä hetkestä, kun vastaanotat tavarat.

7.1.8. Jos tavarat vaihdetaan, takuuaika alkaa uudelleen siitä, kun olet vastaanottanut uudet tavarat.

7.1.9. Oikeutesi vastuuseen Tavaroiden vioista, joihin takuuaika kuuluu, päättyvät, jos et käytä niitä takuuaikana. Sinun on kuitenkin vaadittava pilaantuvien tavaroiden vastuuoikeuksiasi viimeistään ostoa seuraavana päivänä, muuten oikeutesi raukeavat.

7.2. Myydyt tavarat ovat virheellisiä, jos ne eivät täytä sovittuja vaatimuksia ja yleisiä vaatimuksia yllä olevien kohtien mukaisesti tai jos niiden käyttöä estävät tai rajoittavat kolmannen osapuolen oikeudet, mukaan lukien immateriaalioikeudet. Takaamme, että Tavaroiden vahingossa tapahtuvan tuhoutumisen ja vahingossa tapahtuvan pilaantumisen ja katoamisen riskin poistuessa Käyttöehtojen kohdan 6.8 mukaisesti Tavaroissa ei ole vikoja, erityisesti että:

  1. vastaa kuvausta, tyyppiä, määrää ja laatua ja sillä on ominaisuudet, joista olemme sopineet kanssasi, ja, ellei nimenomaisesti ole sovittu, ne, jotka olemme määritelleet tavaroiden kuvauksessa, tai ne, joita voidaan kohtuudella odottaa tavaroiden luonteen vuoksi;
  2. se soveltuu määrittelemiimme tarkoituksiin tai tämän tyyppisille tavaroille tavanomaisiin tarkoituksiin ja on toimiva;
  3. sillä on määritelty kyky toimia laitteiston tai ohjelmiston kanssa, jonka kanssa samantyyppisiä tavaroita käytetään yleisesti, ilman tarvetta muuttaa myytyjä tavaroita, laitteistoja tai ohjelmistoja (yhteensopivuus) ja määritelty kyky toimia eri laitteistoilla tai ohjelmistoilla kuin ne, joiden kanssa samantyyppisiä tavaroita yleisesti käytetään (yhteentoimivuus);
  4. se toimitetaan kaikkien lisävarusteiden ja ohjeiden kanssa, jos siitä on sovittu kanssasi sopimuksessa;

 7.3. Edellytykset vastuun käyttämiselle virheistä (valituksista) erityisesti yrittäjille

7.3.1. On sinun vastuullasi ilmoittaa viasta ja valittaa siitä ilman aiheetonta viivytystä sen jälkeen, kun olet havainnut sen, mutta viimeistään 3 päivän kuluessa tavaroiden vastaanottamisesta.

7.3.2. Olet velvollinen käyttämään vastuuoikeuttasi muista (piilotetuista) virheistä alla olevassa kohdassa 7.5.1 määritellyllä tavalla ilman aiheetonta viivytystä sen jälkeen, kun olet havainnut tavaran vian, mutta viimeistään takuuajan päättymiseen asti.

7.3.3. Jos tavarat toimitetaan sinulle rikkinäisissä tai vaurioituneissa pakkauksissa tai lähetys on selvästi liian kevyt, pyydämme sinua olemaan vastaanottamatta tällaisia tavaroita kuljetusyritykseltä ja ilmoittamaan siitä meille välittömästi soittamalla numeroon +359 42 952 905 tai lähettämällä sähköpostia osoitteeseen info@Knifestock.fi Jos havaitset ilmeisiä vikoja (esim. mekaanisia vaurioita), olet velvollinen tekemään reklamaation ilman aiheetonta viivytystä alla kohdassa 7.5.1 määritellyllä tavalla. Emme ota huomioon reklamaatiota, joka on tehty myöhemmin tavaroiden ilmeisten virheiden vuoksi, mukaan lukien virhe, joka koostuu tavaroiden puutteellisuudesta.

7.3.4. Takuu kattaa kaikki kohdassa 7.2 kuvatut tavaran viat. ja/tai vastoin kohdassa 7.1.1a antamaamme sitoumusta. näiden ehtojen mukaisesti.

7.3.5. Sinulla ei ole oikeutta käyttää vastuuta virheestä, jos emme ole vastuussa virheistä näiden ehtojen kohdan 7.1.5 tai sopimuksen tekohetkellä voimassa olevan lainsäädännön mukaisesti tai jos olit tietoinen viasta ennen tavaroiden vastaanottamista tai varoitimme sinua siitä tai tästä syystä sinulle annettiin kohtuullinen alennus tavaroiden hinnasta.

7.4. Ehdot erityisesti kuluttajien virhevastuun (valituksen) käyttämiselle

7.4.1. Sinulla on oikeus käyttää vastuuvelvollisuuttasi vastaanotetuissa tavaroissa ilmenevistä vioista 2 kuukauden kuluessa vian havaitsemisesta, mutta viimeistään 24 kuukauden kuluessa tavaroiden toimittamisesta. 

7.4.2. Jos tavarat toimitetaan sinulle vaurioituneessa tai vaurioituneessa pakkauksessa tai lähetys on selvästi liian kevyt, suosittelemme, että et hyväksy tällaisia tavaroita kuljetusyritykseltä ja ilmoitat siitä meille välittömästi soittamalla numeroon +359 42 952 905 tai sähköpostitse osoitteeseen info@Knifestock.fi Jos päätät hyväksyä tällaisen lähetyksen, sinun on tarkastettava lähetys rahdinkuljettajan läsnä ollessa ja varmistettava, että tavaroista ei ole puuttuvia osia ja että kaikki tavarat ovat kunnossa. Jos huomaat edellisen virkkeen mukaisen lähetyksen tarkastuksen aikana, että tilattujen tavaroiden kunto tai tuotteiden määrä ei vastaa tilaamaasi, suosittelemme, että kirjoitat rahdinkuljettajalle kirjan lähetysvaurioista tai valitat tällaisesta puutteesta rahdinkuljettajan hyväksymispöytäkirjaan.

7.4.3. Jos myöhemmin havaitaan ilmeisiä vikoja tavaroiden vastaanottamisen jälkeen (esim. mekaaniset vauriot, puuttuvat tavarat tai niiden tuotteet, virheelliset tavarat tai niiden tuotteet), pyydämme sinua tekemään valituksen ilman aiheetonta viivytystä alla olevassa kohdassa 7.5.1 kuvatulla tavalla. Meillä on oikeus hylätä myöhemmin tehty reklamaatio tavaroiden ilmeisten vikojen vuoksi, mukaan lukien virhe, joka johtuu tavaroiden epätäydellisyydestä.

7.4.4. Sinulla ei ole oikeutta käyttää vastuuta virheistä, jos emme ole vastuussa virheistä näiden ehtojen kohdan 7.1.6 tai sopimuksen tekohetkellä voimassa olevan lainsäädännön mukaisesti.

7.4.5. Sinulla on oikeus käyttää vastuuta virheistä kohdassa 7.5.1 määritellyllä tavalla ja näiden käyttöehtojen kohdassa 7.4.1 määritellyn ajan kuluessa.

7.5. Virhevastuun käyttäminen (reklamaatio)

7.5.1. Siinä tapauksessa, että tavaroissa on vika, eli erityisesti, jos jokin kohdan 7.1 7.. ehdoista ei täyty, voit ilmoittaa meille tällaisesta viasta ja käyttää virhevastuusta johtuvia oikeuksiasi (eli valittaa tavaroista) lähettämällä sähköpostia tai kirjettä osoitteisiimme, jotka on lueteltu tunnistetietojemme vieressä, tai henkilökohtaisesti toimipaikoissamme, joiden luettelo on saatavilla verkkosivuillamme. Reklamaatiota varten voit käyttää myös toimittamaamme mallilomaketta, jonka löydät /täältä/.

7.5.2. Ilmoituksessasi, jolla teet valituksen, liitä mukaan erityisesti kuvaus tavaroiden virheestä ja tunnistetietosi, mukaan lukien sähköposti, johon olet kiinnostunut saamaan ilmoituksen valituksen käsittelytavasta sekä mitä kohdissa .7.6.3–.6.8. määritellyistä virhevastuuvaatimuksista esität.

7.5.3. Kun teet valituksen, toimita meille myös todiste tavaroiden ostosta (lasku) todistaaksesi niiden ostamisen meiltä, muuten emme ole velvollisia hyväksymään valitustasi.

7.5.4. Pidämme virheellisten tavaroiden toimituspäivää ja asiaankuuluvia asiakirjoja (kohdan 7.5.3 mukaisesti) valituksen tekemispäivänä. Jos valituksen tekeminen on puutteellinen (erityisesti lukukelvoton, epäselvä, käsittämätön, ei sisällä vaadittuja asiakirjoja jne.), pyydämme sinua täyttämään lähetetyn valituksen kirjallisesti, erityisesti sähköpostitse. Tällöin valitusmenettely alkaa päivänä, jona täydennetty asiakirja toimitetaan.

7.5.5. Kun saamme valituksesi tai tekemäsi muutoksen lähetettyyn valitukseen, lähetämme sinulle välittömästi kirjallisen vahvistuksen valituksen vastaanottamisesta tai vahvistuksen virhevalituksesta. Vahvistuksessa ilmoitamme lyhimmän mahdollisen kohdan 7.6.1 mukaisesti määritellyn ajanjakson, jonka kuluessa poistamme valituksen kohteena olevan vian tavaroista.

7.5.6. Jos et täydennä tämän artiklan kohdan 7.5.4 mukaista valitusta ilman aiheetonta viivytystä, viimeistään 10 päivän kuluessa tämän artiklan kohdan 7.5.4 mukaisen pyyntömme toimittamisesta, katsomme lähettämäsi asiakirjan perusteettomaksi ja jos vaaditut puuttuvat tiedot, jotka sinua on pyydetty täydentämään, ovat välttämättömiä valituksen ratkaisemiseksi, voimme päättää olla käsittelemättä tällaista puutteellista valitusta.

7.6. Valitusten käsittely

7.6.1. Päätöksesi perusteella, mitä kohdissa 7.6.3 ja 7.6.4-7.6.8 määritellyistä vian poistomenetelmistä käytät, poistamme vian kohtuullisessa ajassa, joka meidän on tarpeen vian arvioimiseksi ja tuotteen korjaamiseksi tai vaihtamiseksi ottaen huomioon tuotteen luonne ja vian luonne ja vakavuus, ja joka ei ylitä 30 päivää valituksen tekemisestä, tai siitä päivästä alkaen, jona virheestä valitetaan. Emme myönnä siviililain 626 §:n mukaista kuluttajatakuuta. . Emme ole velvollisia hyväksymään valitsemaasi virheen poistotapaa, jos valitsemasi menetelmä ei ole mahdollinen tai aiheuttaisi meille kohtuuttomia kustannuksia ottaen huomioon tavaroiden hinnan ja vian vakavuus.

7.6.2. Vain poikkeustapauksissa ja objektiivisista syistä voimme pidentää virheilmoituksen vastaanottovahvistuksessa mainittua vian korjaamisen määräaikaa vian korjaamiseen tarvittavalla ajalla. Ilmoitamme sinulle kirjallisesti tällaisesta virheen poistamisen määräajan pidentämisestä.

7.6.3. Jos vika on vika, jonka voimme korjata korjaamalla sen, sinulla on oikeus saada vika korjattua maksutta, oikea-aikaisesti ja asianmukaisesti omalla kustannuksellamme.

7.6.4. Sen sijaan, että korjaat vian korjaamalla sen, voit vaatia tavaroiden vaihtamista.

7.6.5. Sen sijaan, että poistaisimme tavaran vian korjaamalla sen, voimme aina korvata viallisen tavaran virheettömällä tavaralla, ellei tämä aiheuta sinulle vakavia vaikeuksia.

7.6.6. Vian poistamiselle asetetun määräajan päätyttyä sinulla on oikeus kohtuulliseen alennukseen tavaroiden hinnasta tai voit peruuttaa sopimuksen. Sinulla on samat oikeudet myös tapauksissa, joissa emme korjaa vikaa tai korvaa tavaroita, kieltäydymme korjaamasta tai vaihtamasta tavaroita, koska korjaaminen tai vaihtaminen ei ole mahdollista tai vaatisi kohtuuttomia kustannuksia, tavaroissa on edelleen samat viat niiden korjaamisesta tai vaihtamisesta huolimatta, tai ilmoitamme sinulle, että vikaa ei voida korjata tai vaihtaa kohtuullisessa ajassa tai aiheuttamatta sinulle vakavaa haittaa. Ostohinnan alennuksen on oltava oikeassa suhteessa myytyjen tavaroiden arvon ja sen arvon väliseen erotukseen, joka tavaralla olisi ollut, jos tavarassa ei olisi ollut virheitä. Maksamme sinulle ostohinnan tai alennuksen ostohinnasta samalla tavalla kuin maksoit ostohinnan, ellemme nimenomaisesti sovi muusta maksutavasta. Vastaamme kaikista maksuun liittyvistä kustannuksista.

Et voi peruuttaa sopimusta kohdan 7.6.6 mukaisesti, jos olet ollut osallisena vian ilmenemiseen tai jos vika on vähäinen. Jos sopimus koskee useampaa kuin yhtä tavaraa, voit peruuttaa sopimuksen vain viallisten tavaroiden osalta. Voit peruuttaa sopimuksen muiden tavaroiden osalta vain, jos ei voida kohtuudella odottaa, että olet kiinnostunut säilyttämään muut tavarat ilman viallisia tavaroita.

7.6.7. Jos tavaroissa on vika, jota ei voida poistaa ja joka estää sinua käyttämästä tavaroita asianmukaisesti virheettömänä tavarana, sinulla on oikeus saada tavarat vaihdettua tai sinulla on oikeus peruuttaa sopimus. Sinulla on samat oikeudet, jos viat ovat poistettavissa, mutta et voi käyttää tavaroita oikein vian toistumisen vuoksi korjauksen jälkeen tai useiden vikojen vuoksi.

7.6.8. Ratkaisemme reklamaatiosi tai valituksesi viasta luovuttamalla korjatut tavarat, vaihtamalla tavarat, maksamalla kohtuullisen alennuksen tavaroiden hinnasta tai kirjallisella perustellulla virhevastuun kieltämisellä eli hylkäämällä reklamaatiosi.

7.7. Jos olet kuluttaja, tavaroiden virhevastuusta johtuvien oikeuksien käyttämistä säätelevät kohdan 619 ja sitä seuraavien pykälien määräykset. siviililain ja kuluttajansuojalain mukaisesti. č. “).

7.8. Jos kieltäydymme vastuusta virheistä tai hylkäämme valituksesi, sinulla on oikeus ottaa yhteyttä valtuutettuun henkilöön, valtuutettuun henkilöön tai ilmoitettuun laitokseen (esim.

asiantuntijaan, valtuutettuun, akkreditoituun tai ilmoitettuun laitokseen, valtuutettuun huoltoon, tieteelliseen laitokseen jne.) toimittaaksesi sinulle asiantuntijalausunnon tai asiantuntijalausunnon, joka todistaa vastuumme tavaroiden virheistä.

7.9. Siinä tapauksessa, että todistat vastuumme tavaroiden virheistä kohdan 7.8 mukaisesti, sinulla on mahdollisuus moittia meitä toistuvasti tavaroiden virheistä, ja on totta, että emme voi kieltäytyä tästä vastuusta ja siksi olemme velvollisia käsittelemään valituksesi uudelleen.

7.10. Vastaamme näiden käyttöehtojen kohdan 7.8 mukaisen asiantuntijalausunnon tai asiantuntijalausunnon hankkimiseen liittyvistä kustannuksista, mutta sinun on sovellettava niitä meihin viimeistään 2 kuukauden kuluessa siitä, kun uusi valitus on ratkaistu.

7.11. Olemme täten asianmukaisesti ohjeistaneet sinua oikeuksistasi, jotka liittyvät vastuun soveltamiseen tavaroiden virheistä. Tekemällä sopimuksen vahvistat, että sinulla on ollut mahdollisuus lukea tavaraa koskevan reklamaation ehdot etukäteen ja asianmukaisesti ja ymmärtää ne.

8. PERUUTTAMINEN

8.1. Sopimuksen peruuttaminen eli meidän ja sinun välisen sopimussuhteen päättyminen sen alusta alkaen voi tapahtua syistä ja tavoilla, jotka on määritelty tässä artiklassa tai muissa käyttöehtojen määräyksissä, joissa peruuttamismahdollisuus on nimenomaisesti mainittu.

8.2. Jos olet kuluttaja, sinulla on oikeus peruuttaa sopimus syytä ilmoittamatta 30 päivän kuluessa tavaran vastaanottamisesta tai sopimuksen tekemisestä, jonka kohteena on palvelun tarjoaminen, kuluttajansuojalain säännösten mukaisesti. Siinä tapauksessa, että olemme tehneet sopimuksen, jonka kohteena on useita erityyppisiä tavaroita tai tavaroiden useiden osien toimitus, tämä määräaika alkaa kulua vasta tavaroiden viimeisen osan vastaanottopäivästä, ja jos olemme tehneet sopimuksen, jonka perusteella toimitamme tavarat sinulle säännöllisesti ja toistuvasti, se alkaa ensimmäisen toimituksen vastaanottopäivästä. Voit peruuttaa sopimuksen millä tahansa todistettavalla tavalla (erityisesti lähettämällä sähköpostia tai kirjettä osoitteisiimme, jotka on ilmoitettu käyttöehdoissa tunnistetietojemme vieressä). Voit myös käyttää toimittamaamme mallilomaketta, jonka löydät /täältä/ Sinulla on oikeus peruuttaa sopimus myös vain tietyn tavaran tai tavaran osalta, jos olemme toimittaneet tai toimittaneet useita tavaroita sopimuksen perusteella. Sopimuksesta peruuttamisen vaikutukset koskevat myös mahdollisia lisäsopimuksia, ellemme nimenomaisesti toisin sovi. Kun olemme vastaanottaneet sopimuksen peruuttamisilmoituksen, toimitamme sinulle välittömästi vahvistuksen sen toimittamisesta sähköpostitse tai pysyvällä välineellä.

8.3. Jos olet kuluttaja emmekä toimita tavaroita sinulle ajoissa, sinulla on oikeus peruuttaa sopimus myös ilman kohtuullista lisäaikaa siviililain 517 §:n 1 momentin mukaisesti, jos (i) kieltäydymme toimittamasta tavaroita sinulle, (ii) oikea-aikainen toimitus oli erittäin tärkeää ottaen huomioon kaikki sopimuksen tekemiseen liittyvät olosuhteet, (iii) ilmoitit meille ennen sopimuksen tekemistä, että oikea-aikainen toimitus on erittäin tärkeää.

8.4. Kuluttajanakaan et kuitenkaan voi peruuttaa sopimusta, jos sopimuksen kohde on:

    1. palvelun tarjoaminen, jos palvelu on suoritettu kokonaisuudessaan ja palvelun tarjoaminen on alkanut ennen peruuttamisajan päättymistä nimenomaisella suostumuksellasi ja olet samalla ilmoittanut, että sinulle on asianmukaisesti ilmoitettu, että ilmaisemalla suostumuksesi menetät oikeuden peruuttaa sopimus palvelun täysimääräisen suorittamisen jälkeen, jos olet velvollinen maksamaan sopimuksen mukaisen hinnan;
    2. sellaisten tavaroiden myynti, joiden hinta riippuu rahoitusmarkkinoiden hintojen muutoksista, joihin emme voi vaikuttaa ja jotka voivat tapahtua sopimuksen peruuttamisen aikana;
    3. sellaisten alkoholijuomien myynti, joiden hinnasta on sovittu sopimuksen tekohetkellä ja joiden toimitus voidaan suorittaa aikaisintaan 30 päivän kuluttua ja niiden hinta riippuu hintojen muutoksesta markkinoilla, johon emme voi vaikuttaa;
    4. sellaisten tavaroiden myyntiin, jotka on valmistettu toiveidesi mukaan tai jotka on räätälöity sinulle;
    5. sellaisten tavaroiden myyntiin, jotka ovat alttiina nopealle hajoamiselle tai pilaantumiselle, ja tavaroille, jotka toimituksen jälkeen ovat erottamattomasti sekoittuneet muihin;
    6. sellaisten suojapakkauksiin suljettujen tavaroiden myyntiin, jotka eivät sovellu terveydensuojeluun tai hygieniaan liittyvistä syistä ja joiden suojapakkaus on rikki toimituksen jälkeen;
    7. suojapakkauksessa myytävien äänitteiden, videotallenteiden, audiovisuaalisten tallenteiden tai ohjelmistojen myynti, jos alkuperäistä pakkausta on peukaloittu tavaroiden toimituksen jälkeen;
    8. aikakauslehtien myynti, lukuun ottamatta tilaussopimukseen perustuvaa myyntiä;


8.5 Käyttöehtojen artiklan 8.2 mukaista peruuttamisaikaa katsotaan noudatetuksi, jos lähetät meille ilmoituksen, että peruutat sopimuksen peruuttamisajan kuluessa (mutta viimeistään sopimuksen viimeisenä päivänä).

8.6 Jos sopimus peruutetaan, hinta palautetaan sinulle 14 päivän kuluessa peruuttamisilmoituksen toimittamisesta pankkitilillesi, jolta se on hyvitetty, tai pankkitilillesi, joka on valittu sopimuksen peruuttamisessa. Summaa ei kuitenkaan palauteta ennen kuin palautat tavarat meille. Palauta tavarat meille puhtaina, mukaan lukien alkuperäinen pakkaus, jos mahdollista.

8.7 Jos peruutat sopimuksen ehtojen artiklan 8.2 mukaisesti, olet velvollinen lähettämään tavarat meille 30 päivän kuluessa peruuttamisesta, luovuttamaan tavarat meille tai henkilölle, jonka olemme valtuuttaneet ottamaan tavarat haltuunsa, samalla kun vastaat tavaroiden palauttamisesta meille aiheutuvista kustannuksista. Määräaikaa noudatetaan, jos tavarat on luovutettu kuljetettavaksi viimeistään määräajan viimeisenä päivänä. Toisaalta sinulla on oikeus saada hyvitys toimitushinnasta, mutta vain siinä määrässä, joka vastaa tavaroiden halvinta toimitustapaa, jonka tarjosimme tavaroiden toimittamiseen. Jos sopimuksen kohde, josta vetäydyt, on palvelun tarjoaminen, olet velvollinen maksamaan meille hinnan tosiasiallisesti suoritetusta suorituksesta sopimuksen peruuttamista koskevan ilmoituksen toimituspäivään mennessä, jos olet antanut nimenomaisen suostumuksesi palvelun tarjoamisen aloittamiseen ennen suorituksen suorittamista.

8.8 Olet vastuussa vahingoista, jos tavarat vahingoittuvat sen seurauksena, että olet käsitellyt niitä eri tavalla kuin on tarpeen niiden luonteen ja ominaisuuksien vuoksi. Tällaisessa tapauksessa veloitamme sinulta vahingot, jotka aiheutuvat sen jälkeen, kun tavarat on palautettu meille ja laskutettavan summan eräpäivä on 14 päivää.

8.9 Meillä on oikeus peruuttaa sopimus, jos varastot ovat loppuunmyytyjä, tavaroita ei ole saatavilla tai jos sopimuksessa sovittu tavaroiden valmistaja, maahantuoja tai toimittaja on keskeyttänyt tuotannon tai tehnyt olennaisia muutoksia, jotka ovat tehneet mahdottomaksi täyttää sopimuksen mukaiset velvoitteemme, tai ylivoimaisen esteen vuoksi, tai jos olemme tehneet kaikki ponnistelut, joita meiltä voidaan kohtuudella vaatia, emme pysty toimittamaan tavaroita sinulle näissä ehdoissa määritellyn ajan kuluessa. Näissä tapauksissa olemme velvollisia ilmoittamaan sinulle tästä ilman aiheetonta viivytystä ja palauttamaan sinulle jo maksetun tavaroiden kokonaishinnan 14 päivän kuluessa sopimuksen peruuttamisesta ilmoittamisesta. Palautamme sinulle tavaroista maksetun kokonaishinnan samalla tavalla kuin maksoit kokonaishinnan, sanotun kuitenkaan rajoittamatta oikeutta sopia kanssasi muusta hyvitystavasta, jos sinulta ei veloiteta lisämaksuja tähän liittyen.

8.10 Meillä on oikeus peruuttaa sopimus, vaikka et olisi vastaanottanut tavaroita 5 työpäivän kuluessa päivästä, jona olet velvollinen vastaanottamaan tavarat.

9. EHDOTUSTEN JA VALITUSTEN TEKEMINEN

9.1. Kuluttajana sinulla on oikeus lähettää ehdotuksia ja valituksia kirjallisesti sähköpostitse osoitteeseen: info@Knifestock.fi

9.2. Ilmoitamme sinulle valituksen tai valituksen arvioinnista sähköpostiisi lähetetyllä sähköpostilla.

9.3. Jos et ole tyytyväinen valituksesi tai valituksesi käsittelyyn, voit tehdä valituksen myös sähköisesti https://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti/Podajtepodnet.soi verkkosivustolla olevan alustan kautta.

10. VAIHTOEHTOINEN RIIDANRATKAISU KULUTTAJIEN KANSSA

10.1. Sinulla on oikeus ottaa meihin yhteyttä ja pyytää hyvitystä sähköpostitse info@Knifestock.fi, jos et ole tyytyväinen tapaan, jolla olemme käsitelleet valituksesi tai jos uskot, että olemme rikkoneet oikeuksiasi. Jos vastaamme pyyntöösi kieltävästi tai emme vastaa siihen 30 päivän kuluessa sen lähettämisestä, sinulla on oikeus tehdä vaihtoehtoisen riidanratkaisun aloittamista koskeva esitys vaihtoehtoiselle riidanratkaisuelimelle ("yksikkö") vaihtoehtoisesta riidanratkaisusta ja tiettyjen lakien muutoksista annetun lain nro 391/2015 mukaisesti, sellaisena kuin se on muutettuna ("vaihtoehtoista riidanratkaisua koskeva laki").

10.2. Yhteisöt ovat vaihtoehtoisesta riidanratkaisusta annetun lain 3 §:n mukaisia viranomaisia ja valtuutettuja oikeushenkilöitä, ja niiden luettelo julkaistaan Slovakian tasavallan talousministeriön verkkosivustolla. https://www.mhsr.sk/obchod/ochranaspotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativnehoriesenia-spotrebitelskych-sporov-1.

10.3. Voit esittää vaatimuksen vaihtoehtoisesta riidanratkaisusta annetun lain 12 §:ssä määritellyllä tavalla.

10.4. Sinulla on myös oikeus aloittaa tuomioistuimen ulkopuolinen riidanratkaisu verkossa OSRalustan kautta, joka on saatavilla https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/sk/IP_16_297 tai https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK.

11. LOPPUSÄÄNNÖKSET

11.1. Kaikki kirjallinen kirjeenvaihto toimitetaan sinulle sähköpostitse. Sähköpostiosoitteemme on Tunnistetietojemme vieressä. Toimitamme kirjeenvaihdon Sopimuksessa, Käyttäjätilillä olevaan sähköpostiosoitteeseesi tai jonka kautta olet ottanut meihin yhteyttä.

11.2. Sopimusta voidaan muuttaa vain kirjallisen sopimuksemme perusteella. Meillä on kuitenkin oikeus muuttaa näitä ehtoja, mutta tämä muutos ei vaikuta jo tehtyihin sopimuksiin, vaan vain sopimuksiin, jotka tehdään tämän muutoksen voimaantulopäivän jälkeen. Ilmoitamme sinulle muutoksesta kuitenkin vain, jos olet luonut käyttäjätilin (jotta sinulla on nämä tiedot siltä varalta, että tilaat uusia tavaroita, mutta muutos ei aiheuta irtisanomisoikeutta, koska meillä ei ole irtisanottavaa sopimusta) tai meidän on tarkoitus toimittaa sinulle tavaroita säännöllisesti ja toistuvasti sopimuksen perusteella. Lähetämme tiedon muutoksesta sähköpostiosoitteeseesi vähintään 14 päivää ennen muutoksen voimaantuloa. Jos emme saa sinulta ilmoitusta säännöllisistä ja toistuvista tavaratoimituksista tehdyn sopimuksen irtisanomisesta 14 päivän kuluessa muutosta koskevan tiedon lähettämisestä, uusista ehdoista tulee osa sopimustamme ja niitä sovelletaan seuraavaan tavaratoimitukseen muutoksen voimaantulopäivän jälkeen. Irtisanomisaika on 2 kuukautta.

11.3. Ylivoimaisen esteen tai ennakoimattomien tapahtumien (luonnonkatastrofi, pandemia, toimintahäiriöt, alihankkijoiden katkokset jne.) sattuessa emme ole vastuussa vahingoista, jotka aiheutuvat ylivoimaisen esteen tai ennalta arvaamattomien tapahtumien seurauksena tai niiden yhteydessä, ja jos tämä tilanne kestää yli 10 päivää, meillä ja sinulla on oikeus peruuttaa sopimus kirjallisesti.

11.4. Ehtojen erottamaton liite on valituslomakkeen malli (liite nro 1) ja mallilomake sopimuksen peruuttamiseksi sekä ohjeet (liite nro 2).

11.5. Sopimus, mukaan lukien käyttöehdot, arkistoidaan sähköisessä muodossa kanssamme, mutta se ei ole sinun käytettävissäsi. Saat kuitenkin aina nämä käyttöehdot ja tilausvahvistukset sekä yhteenvedon tilauksesta sähköpostitse, joten sinulla on aina pääsy sopimukseen myös ilman yhteistyötämme. Suosittelemme, että vahvistat aina tilauksen ja tallennat käyttöehdot.

11.6. Toimintaamme ei sovelleta kuluttajansuojalain 2 §:n I momentin mukaisia käytännesääntöjä.

11.7. Nämä käyttöehdot tulevat voimaan 01.07.2024.