Kaupankäynnin ehdot
Yleiset kauppaehdot
VERKKOKAUPPOJEN YLEISET KAUPPAEHDOT
Nämä yleiset kauppaehdot ("Ehdot") määrittelevät sinun, ostajana, ja meidän, myyjänä, oikeudet ja velvollisuudet etäviestinnän, erityisesti verkkokaupan, kautta tehdyissä sopimussuhteissa verkkosivustollamme Knifestock.sk. Liikkeenharjoittaja on: SHADOW Slovakia s.r.o., Y-tunnus: 50 231 111, Cabajská 42, Nitra 949 01, merkitty Nitran piirioikeuden kaupparekisteriin, osasto: sro, rekisterinumero: 40399/N, ALV-numero: 2120318211, ALV-tunnus: SK2120318211, sähköposti info@knifestock.fi, puhelinnumero +359 42 952 905
Valvontaelimenä on pääasiassa Slovakian kauppainspektion (SOI) Nitran alueen tarkastusvirasto, jonka kotipaikka on: Staničná 1567/9, Nitra 949 01, puhelinnumero 037 772 02 16
Kaikki henkilötietojesi käsittelyä koskevat tiedot sisältyvät henkilötietojen käsittelyperiaatteisiin, jotka löydät täältä: https://www.knifestock.sk/ochrana-sukromia
Jos jokin osa näistä Ehdoista on ristiriidassa sen kanssa, mistä olemme sopineet verkkokaupassamme tekemäsi tilauksen yhteydessä, tällä nimenomaisella sopimuksella on etusija näihin Ehtoihin nähden.
1. JOTKIN MÄÄRITELMÄT
1.1. Kuluttajansuojalaki on Slovakian laki nro 108/2024. Kuluttajansuojelusta ja tiettyjen lakien muuttamisesta ja täydentämisestä.
1.2. Hinta on rahasumma, jonka maksat Tavaroista;
1.3. Toimituskulut ovat rahasumma, jonka maksat Tavaran toimituksesta, mukaan lukien sen pakkaus-, kuljetus-, posti- ja muut maksut;
1.4. Kokonaishinta on Hinnan ja Toimituskulujen summa sekä mahdolliset muut kulut ja maksut, jos niitä ei voitu määrittää etukäteen;
1.5. ALV on arvonlisävero voimassa olevien lakien mukaan;
1.6. Verkkokauppa on Meidän ylläpitämämme verkkokauppa osoitteessa Knifestock.fi, jossa Tavaran osto tapahtuu;
1.7. Lasku on arvonlisäverolain mukaisesti laadittu verotusasiakirja Kokonaishinnasta;
1.8. Internet-kaupan Knifestock.sk:n myyjä ja ylläpitäjä Slovakian tasavallassa on SHADOW Slovakia s.r.o., Y-tunnus: 50 231 111, Cabajská 42, Nitra 949 01, merkitty Nitran piirioikeuden kaupparekisteriin, osasto: sro, rekisterinumero: 40399/N, ALV-numero: 2120318211, ALV-tunnus: SK2120318211, sähköposti info@knifestock.fi, puhelinnumero +359 42 952 905, laissa tarkoitettu myyjä ja/tai liikkeenharjoittaja; Epäselvyyksien välttämiseksi emme ole online-markkinapaikan ylläpitäjiä, emmekä siten ole henkilöitä, jotka ylläpitävät ja tarjoavat Kuluttajille online-markkinapaikkaa, edes kolmannen osapuolen välityksellä, joten kuluttajansuojalain 16 §:n ja 17 §:n mukaiset erityiset tiedonantovelvollisuudet eivät koske meitä.
1.9. Tilaus on peruuttamaton tarjouksesi Tavaran ostosopimuksen tekemiseksi kanssamme;
1.10. Yrittäjä on kaupparekisteriin merkitty henkilö, joka harjoittaa liiketoimintaa elinkeinoluvalla, muulla kuin elinkeinoluvalla erityissäännösten mukaisesti tai henkilö, joka harjoittaa maataloustuotantoa ja on merkitty rekisteriin erityissäännöksen mukaisesti.
1.11. Kuluttaja on luonnollinen henkilö, joka ei tee kuluttajasopimusta tehdessään tai täyttäessään liiketoimintaansa tai muuta yritystoimintaansa liittyviä toimia.
1.12. Kuluttajakauppasopimus on kauppiasmyyjän ja kuluttajaostajan välinen kauppasopimus, jonka kohteena on mikä tahansa irtain esine, joka vasta valmistetaan tai tehdään, muun muassa kuluttajaostajan eritelmien mukaisesti.
1.13. Tavara on kaikki, mitä voit ostaa Verkkokaupasta.
1.14. Käyttäjätili on sinun antamiesi tietojen perusteella luotu tili, joka mahdollistaa annettujen tietojen tallentamisen sekä tilattujen Tavaroiden ja solmittujen sopimusten historian säilyttämisen;
1.15. Sinä, jos teet ostoksia verkkokaupassamme, sinut laillisesti määritellään ostajaksi. Jos ilmoitat tilauksessa Y-tunnuksesi, hyväksyt, että sinuun sovelletaan näiden Ehtojen yrittäjille tarkoitettuja määräyksiä sekä meidän välillämme sovittuja ehtoja. Sinulla on kuitenkin voimassa olevien lakien mukaisesti oikeus täyteen suojaan epärehellisiä ja aggressiivisia kauppatapoja sekä harhaanjohtavaa toimintaa ja harhaanjohtavaa laiminlyöntiä vastaan.
1.16. Sopimus on asianmukaisesti täytetyn ja Verkkokaupan kautta lähetetyn Tilauksen perusteella sovittu kauppasopimus, joka syntyy sillä hetkellä, kun saat meiltä Tilauksen vahvistuksen.
1.17. Etäsopimus on kauppiaan ja Kuluttajan välinen sopimus, joka on sovittu ja tehty yksinomaan yhtä tai useampaa etäviestintävälinettä käyttäen ilman kauppiaan ja Kuluttajan samanaikaista fyysistä läsnäoloa, erityisesti online-käyttöliittymää, sähköpostia, puhelinta, faksia, osoitteellista kirjettä tai tarjousluetteloa käyttäen ("Sopimus").
1.18. Siviililaki on Slovakian laki nro 40/1964 Zb. myöhempine muutoksineen.
2. YLEISET MÄÄRÄYKSET JA OHJEET
2.1. Tavaran ostaminen on mahdollista vain Verkkokaupan – Knifestock.sk – verkkosivuston kautta.
2.2. Tavaraa ostaessasi sinulla on velvollisuus antaa meille kaikki tiedot oikein, täydellisesti ja totuudenmukaisesti. Siksi tilausta tehdessäsi antamiasi tietoja pidetään oikeina, täydellisinä ja totuudenmukaisina.
3. SOPIMUKSEN TEKEMINEN
3.1. Voit tehdä sopimuksen kanssamme vain slovakiksi.
3.2. Sopimus tehdään etänä verkkokauppamme kautta. Sopimuksen tekemisessä käyttämiesi viestintävälineiden kustannukset ovat sinun vastuullasi. Nämä kustannukset eivät nosta tuotteen kokonaishintaa eivätkä eroa näiden välineiden käytöstäsi maksamastasi perushinnasta (erityisesti internetyhteydestä). Lähettämällä tilauksen hyväksyt etäviestintävälineiden käytön.
3.3. Sopimuksen tekemiseksi sinun on luotava verkkokaupassa tilausluonnos, jonka on sisällettävä:
- Tiedot ostettavasta tuotteesta (merkitset tuotteen painikkeella "Lisää ostoskoriin / Ostoskoriin").
- Tiedot hinnasta, toimituskulusta, ALV:sta, kokonaishinnan maksutavasta ja halutusta toimitustavasta. Nämä tiedot syötetään tilausluonnoksen luomisen yhteydessä, ja ne lasketaan automaattisesti valitun tuotteen ja toimitustavan perusteella.
- Toimitusta varten tarvittavat tunnistetietosi: nimi, sukunimi, toimitusosoite, puhelinnumero ja sähköpostiosoite.
- Jos toimitamme sinulle tuotteita säännöllisesti ja toistuvasti, myös tieto siitä, kuinka kauan toimitamme tuotteita sinulle.
3.4. Tilausluonnoksen luomisen aikana voit muuttaa ja tarkistaa tietoja, kunnes se on valmis.
3.5. Tarkistuksen jälkeen ja painamalla "Tilaus maksuvelvoitteella" -painiketta luot tilauksen. Ennen painikkeen painamista sinun on vahvistettava, että olet tutustunut asianmukaisesti Ehtoihin ja hyväksyt ne. Ilman tätä vahvistusta tilausta ei voi luoda. Painikkeen painamisen jälkeen kaikki täytetyt tiedot lähetetään suoraan meille.
3.6. Vahvistamme tilauksesi mahdollisimman pian lähettämällä viestin tilauksessa ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen. Vahvistus sisältää tilauksen yhteenvedon ja nämä Ehdot. Tilauksen vahvistaminen merkitsee Sopimuksen syntymistä meidän ja sinun välilläsi. Tilauspäivänä voimassa olevat Ehdot ovat erottamaton osa Sopimusta.
3.7. Saattaa esiintyä tilanteita, joissa emme voi vahvistaa tilaustasi, esimerkiksi jos tuote ei ole saatavilla tai jos tilaat enemmän kappaleita kuin on sallittua. Tiedot tuotteen enimmäismäärästä ilmoitetaan etukäteen Verkkokaupassa. Jos emme voi vahvistaa tilausta, otamme sinuun yhteyttä ja lähetämme sinulle tarjouksen Sopimuksen tekemisestä muutetussa muodossa. Sopimus syntyy tällöin, kun vahvistat tarjouksemme.
3.8. Jos Verkkokaupassa tai tilausluonnoksessa on ilmeinen hintavirhe, esimerkiksi teknisen virheen vuoksi, emme ole velvollisia toimittamaan tuotetta tähän hintaan edes tilauksen vahvistamisen jälkeen. Tällaisessa tapauksessa otamme sinuun välittömästi yhteyttä, ja meillä on oikeus peruuttaa Sopimus, jolloin lähetämme sinulle tarjouksen uuden Sopimuksen tekemisestä muutetussa muodossa. Uusi Sopimus syntyy, kun vahvistat tarjouksemme. Jos et vahvista tarjoustamme 3 päivän kuluessa, meillä on oikeus peruuttaa Sopimus. Ilmeisenä hintavirheenä pidetään esimerkiksi tilannetta, jossa hinta ei selvästi vastaa muiden myyjien tavanomaista hintaa tai sisältää selvästi virheellisiä numeroita.
3.9. Sopimuksen tekemisen jälkeen olet velvollinen maksamaan kokonaishinnan.
3.10. Jos sinulla on Käyttäjätili, voit tehdä tilauksen sen kautta. Tällöin sinulla on velvollisuus tarkistaa esitäytettyjen tietojen oikeellisuus, totuudenmukaisuus ja täydellisyys. Tilauksen tekemistapa on sama kuin Käyttäjätilittömällä ostajalla, mutta sinun ei tarvitse toistuvasti täyttää tunnistetietojasi.
3.11. Joissakin tapauksissa tarjoamme mahdollisuuden saada alennusta tuotteen ostosta. Alennuksen saamiseksi sinun on täytettävä tilausluonnoksessa alennusta koskevat tiedot sille varattuun kenttään. Tuote toimitetaan tällöin alennettuun hintaan.
4. KÄYTTÄJÄTILI
4.1. Rekisteröidyttyäsi verkkokauppaamme voit käyttää Käyttäjätiliäsi.
4.2. Käyttäjätilin rekisteröinnin yhteydessä sinulla on velvollisuus antaa oikeat ja totuudenmukaiset tiedot sekä päivittää ne muutosten sattuessa.
4.3. Pääsy Käyttäjätilille on suojattu käyttäjätunnuksella ja salasanalla. Sinulla on velvollisuus pitää nämä tiedot salassa etkä saa luovuttaa niitä kenellekään muulle. Emme ole vastuussa näiden tietojen väärinkäytöstä.
4.4. Käyttäjätili on henkilökohtainen, eikä sinulla ole oikeutta sallia sen käyttöä kolmansille osapuolille.
4.5. Voimme poistaa Käyttäjätilisi erityisesti, jos et ole käyttänyt sitä yli 6 kuukauteen, jos peruutat Sopimuksen tai jos rikot Sopimuksen mukaisia velvollisuuksiasi.
4.6. Käyttäjätili ei välttämättä ole jatkuvasti käytettävissä, erityisesti välttämättömän laitteisto- ja ohjelmistohuollon vuoksi.
5. HINNA- JA MAKSUEHDOT, OMISTUSOIKEUDEN PIDÄTYS
5.1. Hinta on aina ilmoitettu Verkkokaupassa, Tilausluonnoksessa ja Sopimuksessa. Jos Verkkokaupassa Tuotteen yhteydessä ilmoitettu Hinta eroaa Tilausluonnoksessa ilmoitetusta Hinnasta, sovelletaan Tilausluonnoksessa ilmoitettua Hintaa, joka on aina sama kuin Sopimuksen hinta. Tilausluonnoksessa on ilmoitettu myös Toimituskulu tai ehdot, joiden täyttyessä toimitus on ilmainen.
5.2. Kohdan 1.4 mukainen Kokonaishinta on ilmoitettu sisältäen ALV:n ja kaikki erityislainsäädännössä määrätyt maksut.
5.3. Vaadimme Kokonaishinnan maksamista Sopimuksen tekemisen jälkeen ja ennen Tuotteen luovuttamista. Voit suorittaa Kokonaishinnan maksun seuraavilla tavoilla:
- Kortilla verkossa.
- Postiennakko. Tällöin maksu tapahtuu Tuotteen toimituksen yhteydessä Tuotteen luovutusta vastaan. Postiennakkomaksussa Kokonaishinta erääntyy Tuotteen vastaanottohetkellä.
- Käteisellä noudettaessa. Tuotteen voi maksaa käteisellä noudettaessa Tuotteen toimipisteestämme/toimipisteistämme, joiden luettelo on saatavilla verkkosivustollamme. Käteismaksussa noudettaessa Kokonaishinta erääntyy Tuotteen vastaanottohetkellä.
5.4. Lasku laaditaan sähköisessä muodossa Kokonaishinnan maksun jälkeen ja lähetetään tilauksessa ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen. Lasku liitetään myös fyysisesti Tuotteeseen ja on saatavilla Käyttäjätilillä, jos sinulla on sellainen.
5.5. Omistusoikeus Tuotteeseen siirtyy sinulle vasta, kun olet maksanut Kokonaishinnan ja Tuote on toimitettu sinulle. Pankkisiirrolla maksettaessa Kokonaishinta katsotaan maksetuksi, kun varat on hyvitetty tilillemme, muissa tapauksissa se katsotaan maksetuksi maksuhetkellä.
6. TAVARAN TOIMITUS, VAARAN SIIRTYMINEN TUOTTEEN VAHINGOSSA TAI HÄVIÄMISESSÄ
6.1. Tuote toimitetaan valitsemallasi tavalla, ja voit valita seuraavista vaihtoehdoista:
- Packeta Slovakia s. r. o.
Sliačska 1E, 831 02 Bratislava – Nové Mesto
6.2. Tuote voidaan toimittaa vain Slovakian tasavallan alueella.
6.3. Meidän on toimitettava Tuote sinulle viipymättä, viimeistään 30 päivän kuluessa Sopimuksen tekemisestä, ellei toisin ole sovittu. Tuote katsotaan toimitetuksi, kun otat sen vastaan tai kun sen ottaa vastaan valtuuttamasi henkilö, tai kun luovutamme sen kuljetusliikkeelle, jonka olet valtuuttanut, lukuun ottamatta tarjoamiamme kuljetusvaihtoehtoja. Jos Tuote vaatii meiltä asennusta, Tuote katsotaan toimitetuksi vasta, kun asennus on suoritettu.
6.4. Sopimuksen täytäntöönpanossa voi ilmetä seikkoja, jotka vaikuttavat tilaamasi Tuotteen toimituspäivään. Ilmoitamme sinulle viipymättä sähköpostitse toimituspäivän muutoksesta ja uudesta arvioidusta toimituspäivästä, eikä tämä vaikuta oikeuteesi peruuttaa Sopimusta. Tuotteen uutta toimituspäivää koskevaan ilmoitukseemme sisältyy myös pyyntömme sinulle ilmoittaa, haluatko edelleen tilatun Tuotteen toimittamista uutena päivänä. Jos noudat Tuotteen henkilökohtaisesti toimipisteestämme, ilmoitamme sinulle aina sähköpostitse, kun Tuote on noudettavissa.
6.5. Kun otat Tuotteen vastaan kuljetusliikkeeltä, sinun on tarkistettava Tuotteen pakkauksen eheys ja ilmoitettava mahdollisista vaurioista välittömästi kuljetusliikkeelle ja meille. Jos pakkauksessa on vaurioita, jotka viittaavat luvattomaan käsittelyyn ja lähetykseen tunkeutumiseen, sinun ei tarvitse ottaa Tuotetta vastaan kuljetusliikkeeltä.
6.6. Sinun on otettava Tuote vastaan sovitussa paikassa ja ajassa. Jos et ota toimitettavaa Tuotetta vastaan edellisen virkkeen mukaisesti, ilmoitamme sinulle sähköpostitse, mistä voit noutaa Tuotteen, mukaan lukien sen noutoajan, tai toimitamme Tuotteen uudelleen kirjallisesta pyynnöstäsi, joka on lähetettävä viimeistään 14 päivän kuluessa Tuotteen vastaanottoajankohdasta, ja sitoudut korvaamaan meille kaikki Tuotteen uudelleentoimituksesta aiheutuneet kustannukset. Jos rikot velvollisuuttasi ottaa Tuote vastaan, lukuun ottamatta näiden Ehtojen kohdassa 6.4 tarkoitettuja tapauksia, se ei johda velvollisuutemme rikkomiseen toimittaa Tuote sinulle. Samalla se, että et ota Tuotetta vastaan, ei ole peruste Sopimuksen peruuttamiselle meidän ja sinun välillä. Jos et ota Tuotetta vastaan edes lisäajassa, meillä on oikeus peruuttaa Sopimus, koska olet olennaisesti rikkonut Sopimusta. Jos päätämme käyttää tätä oikeutta, peruutus tulee voimaan päivänä, jona toimitamme sinulle peruutuksen. Sopimuksen peruuttaminen ei vaikuta oikeuteemme vahingonkorvaukseen todellisten kustannusten määrästä, jotka aiheutuvat Tuotteen toimitusyrityksestä pyynnöstäsi, tai muusta vahingonkorvausvaatimuksesta, jos sellainen ilmenee.
6.7. Jos Tuote toimitetaan toistuvasti tai muulla kuin Sopimuksessa sovitulla tavalla sinusta johtuvista syistä, sinun on korvattava meille tästä toistuvasta pyynnöstäsi aiheutuneet toimituskulut. Lähetämme näiden kustannusten maksutiedot sähköpostiosoitteeseesi, joka on ilmoitettu Sopimuksessa, ja ne erääntyvät 14 päivän kuluttua sähköpostin lähettämisestä.
6.8. Vaaran siirtyminen Tuotteen vahingossa, huonontuessa tai hävitessä siirtyy sinulle Tuotteen toimitushetkellä. Jos et ota Tuotetta vastaan tai kieltäydyt ottamasta sitä vastaan, lukuun ottamatta näiden Ehtojen kohdassa 6.4 tarkoitettuja tapauksia, vaaran siirtyminen Tuotteen vahingossa, huonontuessa tai hävitessä siirtyy sinulle hetkenä, jolloin sinulla oli mahdollisuus ottaa se vastaan, mutta et ottanut sitä vastaan sinusta johtuvista syistä. Vaaran siirtyminen Tuotteen vahingossa, huonontuessa tai hävitessä tarkoittaa sinulle, että tästä hetkestä lähtien kannat kaikki Tuotteen menettämiseen, tuhoutumiseen, vahingoittumiseen tai muuhun arvon alenemiseen liittyvät seuraukset.
7. VASTUU VIRHEISTÄ
7.1. Johdanto virhevastuuseen
7.1.1. Jos olet Yrittäjä, sitoudumme toimittamaan Tuotteen sovitussa laadussa, määrässä ja ilman virheitä.
7.1.2. Jos olet Kuluttaja, sitoudumme toimittamaan Tuotteen yleisten vaatimusten mukaisesti Siviililain 617 §:n mukaisesti ja sovittujen vaatimusten mukaisesti Siviililain 616 §:n mukaisesti, jotka esitetään tilaamasi Tuotteen ominaisuuksissa Verkkokaupassamme tai mainosmateriaaleissamme suhteessa toimitettuun Tuotteeseen, ja ilman virheitä. Tuotteen ei tarvitse olla Siviililain 617 §:n mukaisten yleisten vaatimusten mukainen, jos olemme Sopimusta tehdessämme nimenomaisesti ilmoittaneet sinulle, että tietty ominaisuus ei vastaa tällaisia yleisiä vaatimuksia, ja olet nimenomaisesti ja erikseen hyväksynyt tämän.
7.1.3. Myyty Tuote on Siviililain 617 §:n mukaisten yleisten vaatimusten mukainen, jos:
- se soveltuu kaikkiin tarkoituksiin, joihin samantyyppistä Tuotetta yleensä käytetään, ottaen huomioon erityisesti lainsäädäntö, tekniset standardit tai kyseiselle alalle voimassa olevat käytännesäännöt, jos teknisiä standardeja ei ole laadittu;
- se vastaa kuvausta ja laatua näytteestä tai mallista, jonka olemme antaneet sinulle ennen Sopimuksen tekemistä;
- se toimitetaan lisävarusteiden, pakkauksen ja ohjeiden, mukaan lukien asennus- ja asennusohjeet, kanssa, joita voit kohtuudella odottaa;
7.1.4. d) se toimitetaan määrässä, laadussa ja ominaisuuksissa, mukaan lukien toiminnallisuus, yhteensopivuus, turvallisuus ja kyky säilyttää toiminnallisuutensa ja suorituskykynsä (kestävyys) tavanomaisessa käytössä, jotka ovat tavanomaisia samantyyppiselle Tuotteelle ja joita voit kohtuudella odottaa myydyn Tuotteen luonteen huomioon ottaen, ottaen huomioon kaikki julkiset lausuntomme tai muun henkilön julkiset lausumat samassa toimitusketjussa, mukaan lukien valmistaja, tai heidän puolestaan, erityisesti Tuotteen mainonnassa tai merkinnöissä, jolloin valmistajana pidetään Tuotteen valmistajaa, Tuotteen maahantuojaa Euroopan unionin markkinoille kolmannesta maasta tai muuta henkilöä, joka esiintyy valmistajana asettamalla Tuotteeseen oman nimensä, tavaramerkkinsä tai muun erottuvan merkinnän. Olemme vastuussa Tuotteen virheistä sen toimitushetkellä näiden Ehtojen kohdassa 7.1.1. tai 7.1.2. mainitun sitoumuksemme mukaisesti.
7.1.5. Jos olet Yrittäjä, emme ole vastuussa Tuotteen virheistä seuraavissa tapauksissa:
7.1.5.1. jos sinulle on ilmoitettu olemassa olevista virheistä tai sinun olisi pitänyt tietää virheistä Sopimuksen tekemisen olosuhteiden perusteella, eivätkä nämä virheet ole ristiriidassa Tuotteen sovittujen ominaisuuksien kanssa;
7.1.5.2. jos Tuotteen virheet ovat ilmenneet sen jälkeen, kun olet ottanut Tuotteen vastaan, edellyttäen, että virheet eivät ole aiheutuneet velvollisuuksiemme rikkomisesta tai sinulla oli mahdollisuus ottaa Tuote vastaan näiden Ehtojen kohdan 6 mukaisesti ja olet ilman oikeudellista perustetta kieltäytynyt ottamasta Tuotetta vastaan tai et ole ottanut Tuotetta vastaan;
7.1.5.3. jos et ole ilmoittanut Tuotteen ilmeisistä virheistä ajoissa näiden Ehtojen kohdan 7.3.1 mukaisesti;
7.1.5.4. jos et ole ilmoittanut Tuotteen piilevistä virheistä ajoissa näiden Ehtojen kohdan 7.3.2 mukaisesti;
7.1.5.5. käytetyn Tuotteen osalta emme ole vastuussa virheistä, jotka ovat aiheutuneet sen käytöstä tai kulumisesta. Alennettuun hintaan myydyn Tuotteen osalta emme ole vastuussa virheistä, joiden vuoksi alennettu hinta on sovittu.
7.1.6. Jos olet Kuluttaja, emme ole vastuussa Tuotteen virheistä ja ominaisuuksista, jos:
7.1.6.1. et ole ilmoittanut Tuotteen virheistä ajoissa kohdassa 7.4.1. mainitussa määräajassa;
7.1.6.2. Tuotteen ominaisuudet eivät vastaa Siviililain 617 §:n mukaisia yleisiä vaatimuksia, ja me olemme selvästi kirjallisesti ilmoittaneet sinulle tästä seikasta ja olet erikseen kirjallisesti hyväksynyt kyseisen poikkeaman;
7.1.6.3. ja Tuotteen virheet ovat aiheutuneet virheellisestä asennuksesta tai tarvittavien päivitysten asentamatta jättämisestä, jos olemme varmistaneet tällaisten päivitysten toimittamisen sinulle, ilmoittaneet niiden saatavuudesta ja seurauksista, jos et asenna niitä;
7.1.6.4. ja tarvittavien päivitysten asentamatta jättäminen tai virheellinen asennus, jonka seurauksena Tuotteessa on virheitä, ei ole johtunut meidän antamamme asennusohjeen puutteista;
7.1.7. Yleinen takuuaika on 24 kuukautta. Takuuaika alkaa Tuotteen vastaanottohetkestä.
7.1.8. Jos Tuote vaihdetaan, takuuaika alkaa alusta uuden Tuotteen vastaanottohetkestä.
7.1.9. Tuotteen virhevastuuseen liittyvät oikeutesi, joihin sovelletaan takuuaikaa, raukeavat, jos et käytä niitä takuuajan kuluessa. Kuitenkin nopeasti pilaantuvan Tuotteen virhevastuuseen liittyvät oikeudet on käytettävä viimeistään ostopäivää seuraavana päivänä, muuten oikeutesi raukeavat.
7.2. Myydyssä Tuotteessa on virheitä, jos se ei ole edellä olevien kohtien mukaisten sovittujen vaatimusten ja yleisten vaatimusten mukainen tai jos sen käyttöä estävät tai rajoittavat kolmannen osapuolen oikeudet, mukaan lukien teollis- ja tekijänoikeudet. Vakuutamme, että Tuote on virheetön vaaran siirtymishetkellä kohdan 6.8 Ehtojen mukaisesti, erityisesti, että:
- se vastaa kuvausta, tyyppiä, määrää ja laatua ja sillä on ominaisuudet, joista olemme sopineet kanssasi, ja jos niistä ei ole nimenomaisesti sovittu, niin ne, jotka olemme ilmoittaneet Tuotteen kuvauksessa, tai ne, joita voidaan kohtuudella odottaa Tuotteen luonteen huomioon ottaen;
- se soveltuu tarkoituksiin, joihin olemme ilmoittaneet tai jotka ovat tavanomaisia tämän tyyppiselle Tuotteelle ja on toimiva;
- sillä on määritelty kyky toimia laitteiston tai ohjelmiston kanssa, jota samantyyppinen Tuote yleensä käyttää, ilman myydyn Tuotteen, laitteiston tai ohjelmiston muuttamista (yhteensopivuus) ja määritelty kyky toimia eri laitteiston tai ohjelmiston kanssa kuin mitä samantyyppinen Tuote yleensä käyttää (yhteentoimivuus);
- se toimitetaan kaikkien lisävarusteiden ja ohjeiden kanssa, jos siitä on sovittu kanssasi Sopimuksessa;
7.3. Virhevastuuseen liittyvien oikeuksien (reklamaatioiden) soveltamisedellytykset erityisesti Yrittäjille
7.3.1. Sinun on ilmoitettava ja moitittava virhe viipymättä sen havaitsemisen jälkeen, mutta viimeistään 3 päivän kulu
7.3.1. Sinun on ilmoitettava ja moitittava virhe viipymättä sen havaitsemisen jälkeen, mutta viimeistään 3 päivän kuluessa Tuotteen vastaanottamisesta.
7.3.2. Oikeus vedota muihin virheisiin (piileviin) on käytettävä kohdan 7.5.1 mukaisesti viipymättä sen jälkeen, kun olet havainnut Tuotteen virheen, mutta viimeistään takuuajan päättymiseen mennessä.
7.3.3. Jos Tuote toimitetaan sinulle rikkoutuneessa tai vahingoittuneessa pakkauksessa tai lähetys on selvästi liian kevyt, pyydämme, että et ota tällaista Tuotetta vastaan kuljetusyritykseltä ja että ilmoitat meille tästä välittömästi puhelinnumerossa +359 42 952 905 tai sähköpostitse osoitteeseen info@knifestock.fi Jos havaitset ilmeisiä virheitä (esim. mekaanisia vaurioita), sinun on tehtävä reklamaatio viipymättä kohdan 7.5.1 mukaisesti. Myöhemmin tehtyjä reklamaatioita, jotka koskevat Tuotteen ilmeisiä virheitä, mukaan lukien Tuotteen puutteellisuudesta johtuva virhe, ei oteta huomioon.
7.3.4. Takuu kattaa kaikki kohdassa 7.2 kuvatut Tuotteen virheet ja/tai on ristiriidassa kohdassa 7.1.1a mainitun sitoumuksemme kanssa.
7.3.5. Sinulla ei ole oikeutta vedota virhevastuuseen, jos emme ole vastuussa virheistä kohdan 7.1.5 mukaisesti tai Sopimuksen tekohetkellä voimassa olevan lainsäädännön mukaan, tai jos tiesit virheestä ennen Tuotteen vastaanottamista, tai jos olemme ilmoittaneet sinulle siitä tai sinulle on myönnetty kohtuullinen alennus Tuotteen hinnasta tämän vuoksi.
7.4. Virhevastuuseen liittyvien oikeuksien (reklamaatioiden) soveltamisedellytykset erityisesti Kuluttajille
7.4.1. Sinulla on oikeus vedota Tuotteen virhevastuuseen 2 kuukauden kuluessa virheen havaitsemisesta, kuitenkin viimeistään 24 kuukauden kuluessa Tuotteen toimituksesta.
7.4.2. Jos Tuote toimitetaan sinulle rikkoutuneessa tai vahingoittuneessa pakkauksessa tai lähetys on selvästi liian kevyt, suosittelemme, että et ota tällaista Tuotetta vastaan kuljetusyritykseltä ja että ilmoitat meille tästä välittömästi puhelinnumerossa +359 42 952 905 tai sähköpostitse osoitteeseen info@knifestock.fi Jos päätät ottaa tällaisen lähetyksen vastaan, on tarpeen tarkistaa lähetys kuljettajan läsnä ollessa ja varmistaa, että Tuotteesta ei puutu mitään ja että kaikki Tuotteet ovat kunnossa. Jos havaitset lähetyksen tarkastuksessa edellisen virkkeen mukaisesti, että tilattujen Tuotteiden kunto tai määrä ei ole tilauksesi mukainen, suosittelemme, että laadit kuljettajan kanssa vahinkoilmoituksen tai ilmoitat tällaisesta puutteesta kuljettajan vastaanottopöytäkirjaan.
7.4.3. Jos havaitset ilmeisiä virheitä Tuotteen vastaanottamisen jälkeen (esim. mekaanisia vaurioita, puuttuvia Tuotteita tai niiden osia, vääriä Tuotteita tai niiden osia), pyydämme sinua tekemään reklamaation viipymättä kohdan 7.5.1 mukaisesti. Meillä on oikeus hylätä myöhemmin tehdyt reklamaatiot, jotka koskevat Tuotteen ilmeisiä virheitä, mukaan lukien Tuotteen puutteellisuudesta johtuva virhe.
7.4.4. Sinulla ei ole oikeutta vedota virhevastuuseen, jos emme ole vastuussa virheistä kohdan 7.1.6 mukaisesti tai Sopimuksen tekohetkellä voimassa olevan lainsäädännön mukaan.
7.4.5. Sinulla on oikeus vedota virhevastuuseen kohdan 7.5.1 mukaisesti ja kohdassa 7.4.1 mainitussa määräajassa.
7.5. Virhevastuuseen liittyvien oikeuksien (reklamaatioiden) käyttäminen
7.5.1. Jos Tuotteessa on virhe, eli erityisesti jos jokin kohdassa 7.1 7. mainituista ehdoista ei täyty, voit ilmoittaa meille tällaisesta virheestä ja käyttää virhevastuuseen liittyviä oikeuksia (eli tehdä reklamaation Tuotteesta) lähettämällä sähköpostia tai kirjeen tunnistetiedoissamme ilmoitettuihin osoitteisiimme, tai henkilökohtaisesti toimipisteessämme/toimipisteissämme, joiden luettelo on saatavilla verkkosivustollamme. Voit käyttää reklamaatioon myös meidän toimittamaamme mallilomaketta, joka on näiden Ehtojen liite nro 1.
7.5.2. Ilmoituksessasi, jossa teet reklamaation, ilmoita ensisijaisesti Tuotteen virheen kuvaus ja tunnistetietosi, mukaan lukien sähköposti, johon haluat saada tiedon reklamaation käsittelystä, ja ilmoita myös, mitä virhevastuuseen liittyvää vaatimusta, joka on määritelty kohdissa .7.6.3–.6.8, käytät.
7.5.3. Esitä reklamaatiota tehdessäsi myös Tuotteen ostotosite (lasku) todistaaksesi sen ostamisen meiltä, muuten meillä ei ole velvollisuutta hyväksyä reklamaatiotasi.
7.5.4. Reklamaatiopäiväksi katsotaan päivä, jona viallinen Tuote ja tarvittavat asiakirjat (kohdan 7.5.3 mukaisesti) toimitetaan meille. Jos reklamaatiopyyntösi on puutteellinen (erityisesti lukukelvoton, epäselvä, epälooginen, ei sisällä vaadittuja asiakirjoja jne.), pyydämme sinua täydentämään reklamaatiopyyntöäsi kirjallisesti, erityisesti sähköpostitse. Tässä tapauksessa reklamaatiomenettely alkaa päivänä, jona täydennetty pyyntösi toimitetaan.
7.5.5. Kun olemme vastaanottaneet reklamaatiosi tai reklamaatiopyynnön täydennyksen, annamme sinulle viipymättä kirjallisen vahvistuksen reklamaation vastaanottamisesta tai vahvistuksen virheen ilmoittamisesta. Vahvistuksessa ilmoitamme lyhimmän mahdollisen ajan, joka on määritetty kohdan 7.6.1 mukaisesti, jossa poistamme ilmoitetun Tuotteen virheen.
7.5.6. Jos et täydennä reklamaatiopyyntöäsi tämän artiklan kohdan 7.5.4 mukaisesti viipymättä, viimeistään 10 päivän kuluessa tämän artiklan kohdan 7.5.4 mukaisen pyyntömme lähettämisestä, katsomme pyyntösi perusteettomaksi, ja jos pyydetyt puuttuvat tiedot, joiden täydentämistä sinua on pyydetty, ovat välttämättömiä reklamaation käsittelylle, voimme päättää, että emme käsittele tällaista puutteellista reklamaatiota.
7.6. Reklamaation käsittely
7.6.1. Päätöksesi perusteella, mitä virheenpoistomenetelmää käytät, joka on määritelty kohdissa 7.6.3 ja 7.6.4–7.6.8, poistamme virheen kohtuullisessa ajassa, jonka tarvitsemme virheen arvioimiseen ja asian korjaamiseen tai vaihtamiseen, ottaen huomioon asian luonteen ja virheen luonteen ja vakavuuden, ja joka ei ylitä 30 päivää reklamaatiosi tekemisestä tai virheen ilmoittamisesta. Emme tarjoa Kuluttajatakuuta Siviililain 626 §:n mukaisesti. Meillä ei ole velvollisuutta hyväksyä valitsemaasi virheenpoistomenetelmää, jos valitsemasi menetelmä ei ole mahdollinen tai aiheuttaisi meille kohtuuttomia kustannuksia ottaen huomioon Tuotteen hinnan ja virheen vakavuuden.
7.6.2. Vain poikkeustapauksissa ja objektiivisista syistä voimme pidentää virheenpoistoaikaa, joka on ilmoitettu virheen ilmoittamisen vastaanottovahvistuksessa, virheen poistamiseen tarvittavalla lyhimmällä ajalla. Ilmoitamme sinulle kirjallisesti tällaisesta virheenpoistoajan pidentämisestä.
7.6.3. Jos kyseessä on virhe, jonka voimme poistaa korjaamalla sen, sinulla on oikeus siihen, että virhe korjataan maksutta, oikea-aikaisesti ja asianmukaisesti kustannuksellamme.
7.6.4. Virheen korjaamisen sijasta voit vaatia Tuotteen vaihtamista.
7.6.5. Tuotteen virheen korjaamisen sijasta voimme aina vaihtaa viallisen Tuotteen virheettömään, jos se ei aiheuta sinulle vakavaa haittaa.
7.6.6. Virheenpoistoajan päätyttyä sinulla on oikeus kohtuulliseen alennukseen Tuotteen hinnasta tai voit peruuttaa Sopimuksen. Sinulla on samat oikeudet myös silloin, jos emme korjaa tai vaihda Tuotetta, kieltäydymme korjaamasta tai vaihtamasta Tuotetta, koska korjaus tai vaihto ei ole mahdollista tai se aiheuttaisi kohtuuttomia kustannuksia, Tuotteessa on edelleen samat virheet korjauksesta tai vaihdosta huolimatta tai ilmoitamme sinulle, että virhettä ei ole mahdollista korjata tai Tuotetta vaihtaa kohtuullisessa ajassa tai aiheuttamatta sinulle vakavaa haittaa. Ostohinnan alennuksen on oltava kohtuullinen verrattuna myydyn Tuotteen arvoon ja arvoon, joka Tuotteella olisi ollut, jos se olisi ollut virheetön. Maksamme sinulle ostohinnan tai ostohinnan alennuksen samalla tavalla kuin maksoit ostohinnan, ellei nimenomaisesti sovita muusta maksutavasta. Kaikki maksuun liittyvät kustannukset ovat meidän vastuullamme.
Et voi peruuttaa Sopimusta kohdan 7.6.6 mukaisesti, jos olet osallistunut virheen syntymiseen tai jos virhe on vähäinen. Jos Sopimus koskee useita Tuotteita, voit peruuttaa Sopimuksen vain viallisen Tuotteen osalta. Voit peruuttaa Sopimuksen muiden Tuotteiden osalta vain, jos ei voida kohtuudella odottaa, että haluat pitää muut Tuotteet ilman viallista Tuotetta.
7.6.7. Jos kyseessä on Tuotteen virhe, jota ei voida poistaa ja joka estää sinua käyttämästä Tuotetta asianmukaisesti virheettömänä Tuotteena, sinulla on oikeus Tuotteen vaihtamiseen tai sinulla on oikeus peruuttaa Sopimus. Sinulla on samat oikeudet, jos kyseessä on poistettavissa olevia virheitä, mutta et voi käyttää Tuotetta asianmukaisesti virheen toistuvan esiintymisen tai useiden virheiden vuoksi.
7.6.8. Käsittelemme reklamaatiosi tai virheilmoituksesi toimittamalla korjatun Tuotteen, vaihtamalla Tuotteen, maksamalla kohtuullisen alennuksen Tuotteen hinnasta tai kirjallisella perustellulla virhevastuun hylkäämisellä, eli reklamaatiosi hylkäämisellä.
7.7. Jos olet Kuluttaja, Tuotteen virhevastuuseen liittyvien oikeuksien käyttöä säädellään Siviililain 619 §:n ja sitä seuraavien pykälien sekä Kuluttajansuojalain nro ")."
7.8. Jos hylkäämme vastuun virheistä tai hylkäämme reklamaatiosi, sinulla on oikeus kääntyä akkreditoidun, valtuutetun tai ilmoitetun laitoksen (esim. asiantuntija, valtuutettu, akkreditoitu tai ilmoitettu laitos, valtuutettu huolto, tiedeinstituutio jne.) puoleen saadaksesi asiantuntijalausunnon tai ammattilaismielipiteen, joka todistaa meidän vastuun Tuotteen virheistä.
7.9. Jos todistat meidän vastuun Tuotteen virheistä kohdan 7.8 mukaisesti, sinulla on mahdollisuus ilmoittaa meille Tuotteen virheistä toistuvasti, jolloin pätee, että emme voi hylätä tätä vastuuta ja meidän on käsiteltävä reklamaatiosi uudelleen.
7.10. Kustannukset, jotka liittyvät kohdan 7.8 mukaiseen asiantuntijalausunnon tai ammattilaismielipiteen hankkimiseen, ovat meidän vastuullamme, mutta sinun on haettava niitä meiltä viimeistään 2 kuukauden kuluessa toistuvan reklamaation käsittelystä.
7.11. Olemme täten asianmukaisesti ilmoittaneet sinulle oikeuksistasi, jotka liittyvät mahdollisiin Tuotteen virheisiin. Tekemällä Sopimuksen vahvistat, että sinulla on ollut mahdollisuus lukea Tuotteen reklamaatioehdot etukäteen ja asianmukaisesti ja että ymmärrät ne.
8. SOPIMUKSEN PERUUTTAMINEN
8.1. Sopimuksen peruuttaminen, eli sopimussuhteen päättäminen meidän ja sinun välillä sen alusta alkaen, voi tapahtua tässä artiklassa tai muissa Ehtojen määräyksissä mainituista syistä ja tavoilla, joissa peruuttamismahdollisuus on nimenomaisesti mainittu.
8.2. Jos olet Kuluttaja, sinulla on Kuluttajansuojalain 20 §:n mukaisesti oikeus peruuttaa Sopimus ilman syytä 14 päivän kuluessa Tuotteen vastaanottamisesta tai palvelun tarjoamista koskevan Sopimuksen tekemisestä. Jos olemme tehneet Sopimuksen, joka koskee useita Tuotteita tai useiden Tuotteen osien toimittamista, tämä määräaika alkaa viimeisen Tuotteen osan vastaanottopäivästä, ja jos olemme tehneet Sopimuksen, jonka perusteella toimitamme sinulle Tuotteen säännöllisesti ja toistuvasti, se alkaa ensimmäisen toimituksen vastaanottopäivästä. Voit peruuttaa Sopimuksen millä tahansa todistettavalla tavalla (erityisesti lähettämällä sähköpostia tai kirjeen tunnistetiedoissamme ilmoitettuihin osoitteisiimme Ehdoissa). Voit käyttää peruuttamiseen myös meidän toimittamaamme mallilomaketta, joka on Ehtojen liite nro 2. Sinulla on oikeus peruuttaa Sopimus myös vain tietyn Tuotteen tai Tuotteiden osalta, jos olemme toimittaneet tai tarjonneet useita Tuotteita Sopimuksen perusteella. Sopimuksen peruuttamisen vaikutukset koskevat myös mahdollisia Sopimuksen liitännäissopimuksia, ellei nimenomaisesti toisin sovita. Kun olemme vastaanottaneet ilmoituksen Sopimuksen peruuttamisesta, toimitamme sinulle viipymättä sähköpostitse tai pysyvällä tietovälineellä vahvistuksen sen vastaanottamisesta.
8.3. Jos olet Kuluttaja ja emme toimita sinulle Tuotetta ajoissa, sinulla on oikeus peruuttaa Sopimus myös ilman Siviililain 517 §:n 1 momentin mukaista lisäaikaa, jos (i) kieltäydymme toimittamasta sinulle Tuotetta, (ii) oikea-aikainen toimitus oli poikkeuksellisen tärkeää ottaen huomioon kaikki Sopimuksen tekemiseen liittyvät olosuhteet, (iii) olet ilmoittanut meille ennen Sopimuksen tekemistä, että oikea-aikainen toimitus on poikkeuksellisen tärkeää.
8.4. Kuluttajanakin et voi kuitenkaan peruuttaa Sopimusta tapauksissa, joissa Sopimuksen kohteena on:
- palvelun tarjoaminen, jos palvelu on jo kokonaan suoritettu ja palvelun tarjoaminen on aloitettu ennen Sopimuksen peruuttamisaikaa nimenomaisella suostumuksellasi ja olet samalla ilmoittanut, että sinulle on asianmukaisesti ilmoitettu, että suostumuksen antamalla menetät oikeuden peruuttaa Sopimuksen palvelun kokonaan suorittamisen jälkeen, jos olet Sopimuksen mukaan velvollinen maksamaan Hinnan;
- Sellaisen Tuotteen myynti, jonka Hinta riippuu rahoitusmarkkinoiden hintojen vaihteluista, joihin emme voi vaikuttaa ja joita voi tapahtua Sopimuksen peruuttamisaikana;
- Alkoholijuomien myynti, joiden Hinta on sovittu Sopimuksen tekohetkellä, ja joiden toimitus on mahdollista aikaisintaan 30 päivän kuluttua ja joiden Hinta riippuu markkinahintojen vaihteluista, joihin emme voi vaikuttaa;
- Sellaisen Tuotteen myynti, joka on valmistettu sinun vaatimustesi mukaisesti tai joka on valmistettu sinulle mittatilaustyönä;
- Sellaisen Tuotteen myynti, joka on nopeasti pilaantuvaa tai vanhenevaa, ja Tuote, joka on toimituksen jälkeen erottamattomasti sekoitettu toiseen;
- Suojapakkauksessa olevan Tuotteen myynti, jota ei sovellu palautettavaksi terveys- tai hygieniasyistä ja jonka suojapakkaus on toimituksen jälkeen rikottu;
- Äänitallenteiden, kuvatallenteiden, audiovisuaalisten tallenteiden tai ohjelmistojen myynti suojapakkauksessa, jos Tuotteen toimituksen jälkeen on rikottu alkuperäinen pakkaus;
- Määräaikaisen lehdistön myynti, lukuun ottamatta myyntiä tilaussopimuksen perusteella;
8.5. Ehtojen 8.2 artiklan mukaista peruuttamisaikaa pidetään noudatettuna, jos lähetät meille ilmoituksen Sopimuksen peruuttamisesta sen aikana (viimeistään sen viimeisenä päivänä).
8.6. Jos peruutat Sopimuksen, Hinta palautetaan sinulle 14 päivän kuluessa peruuttamisilmoituksen vastaanottopäivästä pankkitilillesi, jolta se on maksettu, tai vaihtoehtoisesti Sopimuksen peruuttamisessa valitsemallesi pankkitilille. Summaa ei kuitenkaan palauteta aikaisemmin kuin olet palauttanut Tuotteen meille tai todistanut, että se on lähetetty takaisin meille. Palauta Tuote meille puhtaana, mahdollisuuksien mukaan alkuperäispakkauksessa.
8.7. Jos peruutat Sopimuksen Ehtojen 8.2 artiklan mukaisesti, olet velvollinen lähettämään tai luovuttamaan Tuotteen meille tai meidän valtuuttamalle henkilölle Tuotteen vastaanottamiseksi 14 päivän kuluessa peruuttamisesta, ja vastaat Tuotteen palauttamisesta meille aiheutuvista kustannuksista. Tämä ei koske, jos sovimme, että noudamme Tuotteen henkilökohtaisesti tai meidän valtuuttaman henkilön välityksellä. Määräaikaa noudatetaan, jos Tuote on luovutettu kuljetettavaksi viimeistään määräajan viimeisenä päivänä. Sinulla on puolestaan oikeus saada meiltä korvaus toimituskustannuksista, mutta vain Tuotteen toimitukseen tarjoamamme edullisimman toimitustavan mukaisesti. Jos peruutettava Sopimus koskee palvelun tarjoamista, olet velvollinen maksamaan meille Hinnan todellisuudessa tarjotusta suorituksesta Sopimuksen peruuttamisilmoituksen vastaanottopäivään asti, jos olet ennen suorituksen tarjoamista antanut nimenomaisen suostumuksesi palvelun tarjoamisen aloittamiseen.
8.8. Vastaat vahingosta tapauksissa, joissa Tuote vahingoittuu, koska olet käsitellyt sitä muulla tavalla kuin on tarpeen sen luonteen ja ominaisuuksien huomioon ottamiseksi. Laskutamme sinulta aiheutuneen vahingon siinä tapauksessa, kun Tuote on palautettu meille, ja laskutetun summan maksuehto on 14 päivää.
8.9. Meillä on oikeus peruuttaa Sopimus varaston loppumisen, Tuotteen saatavuuden puutteen tai jos Sopimuksessa sovitun Tuotteen valmistaja, maahantuoja tai toimittaja on keskeyttänyt valmistuksen tai tehnyt merkittäviä muutoksia, jotka estävät meitä toteuttamasta Sopimuksesta johtuvia velvollisuuksiamme tai ylivoimaisen esteen vuoksi, tai jos emme kaikin kohtuudella vaadittavin ponnistuksin pysty toimittamaan sinulle Tuotetta näissä Ehdoissa määritetyssä ajassa. Näissä tapauksissa olemme velvollisia ilmoittamaan sinulle tästä seikasta viipymättä ja palauttamaan sinulle jo maksetun Tuotteen Kokonaishinnan 14 päivän kuluessa Sopimuksen peruuttamisilmoituksesta. Palautamme sinulle maksetun Tuotteen Kokonaishinnan samalla tavalla kuin maksoit Kokonaishinnan, eikä tämä rajoita oikeutta sopia kanssasi muusta maksun palautustavasta, jos sinulta ei veloiteta tästä muita maksuja.
8.10. Meillä on myös oikeus peruuttaa Sopimus, jos et ole noutanut Tuotetta 5 työpäivän kuluessa siitä päivästä, jolloin sinulla oli velvollisuus noutaa Tuote.
9. EHDOTUSTEN JA VALITUSTEN TEKEMINEN
9.1. Kuluttajana sinulla on oikeus tehdä ehdotuksia ja valituksia kirjallisesti sähköpostitse osoitteeseen: info@knifestock.fi
9.2. Ilmoitamme sinulle ehdotuksen tai valituksen käsittelystä sähköpostitse, joka on lähetetty sinun sähköpostiisi.
9.3. Tarkastuspyynnön voit tehdä, jos et ole tyytyväinen ehdotuksesi tai valituksesi käsittelyyn, myös sähköisesti verkkosivustolla olevan alustan kautta https://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti/Podajte-podnet.soi.
10. KULUTTAJAKIISTOJEN VAIHTOEHTOINEN RATKAISU
10.1. Sinulla on oikeus kääntyä puoleemme pyytämään oikaisua sähköpostitse osoitteeseen info@knifestock.fi jos et ole tyytyväinen tapaan, jolla olemme käsitelleet reklamaatiosi, tai jos uskot, että olemme rikkoneet oikeuksiasi. Jos vastaamme pyyntöösi kielteisesti tai emme vastaa siihen 30 päivän kuluessa sen lähettämisestä, sinulla on oikeus tehdä ehdotus riidan vaihtoehtoisen ratkaisun aloittamiseksi riidan vaihtoehtoisen ratkaisun elimelle ("Elin") lain nro 391/2015 Z. z. kuluttajariitojen vaihtoehtoisesta ratkaisusta ja eräiden lakien muuttamisesta ja täydentämisestä, sellaisena kuin se on myöhemmin muutettuna ("Laki riitojen vaihtoehtoisesta ratkaisusta") mukaisesti.
10.2. Elimiksi katsotaan elimet ja valtuutetut oikeushenkilöt riitojen vaihtoehtoisesta ratkaisusta annetun lain 3 §:n mukaisesti, ja niiden luettelo on julkaistu Slovakian tasavallan talousministeriön verkkosivustolla. https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1.
10.3. Voit tehdä ehdotuksen riitojen vaihtoehtoisesta ratkaisusta annetun lain 12 §:n mukaisella tavalla.
10.4. Sinulla on lisäksi oikeus aloittaa riitojen tuomioistuinulkoinen ratkaisu verkossa OSR-alustan kautta, joka on saatavilla verkkosivustolla https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/sk/IP_16_297 tai https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK.
11. LOPPUMÄÄRÄYKSET
11.1. Kaikki kirjallinen kirjeenvaihto käydään kanssasi sähköpostitse. Sähköpostiosoitteemme on ilmoitettu tunnistetiedoissamme. Me lähetämme kirjeenvaihdon sinun Sopimuksessa tai Käyttäjätilillä ilmoitettuun tai siihen sähköpostiosoitteeseen, jonka kautta olet ottanut meihin yhteyttä.
11.2. Sopimusta voidaan muuttaa vain kirjallisella sopimuksellamme. Meillä on kuitenkin oikeus muuttaa ja täydentää näitä Ehtoja, mutta tämä muutos ei vaikuta jo tehtyihin Sopimuksiin, vaan ainoastaan Sopimuksiin, jotka tehdään tämän muutoksen voimaantulon jälkeen. Ilmoitamme sinulle muutoksesta kuitenkin vain, jos sinulla on Käyttäjätili (jotta sinulla on tämä tieto, jos tilaat uuden Tuotteen, mutta muutos ei perusta oikeutta irtisanoa, koska meillä ei ole tehtyä Sopimusta, jota voitaisiin irtisanoa), tai meidän on Sopimuksen perusteella toimitettava sinulle Tuote säännöllisesti ja toistuvasti. Lähetämme sinulle tiedot muutoksesta sähköpostiisi vähintään 14 päivää ennen tämän muutoksen voimaantuloa. Jos emme saa sinulta 14 päivän kuluessa muutostiedon lähettämisestä irtisanomisilmoitusta tehdystä säännöllisestä ja toistuvasta Tuotteen toimitussopimuksesta, uudet ehdot tulevat osaksi Sopimustamme ja niitä sovelletaan seuraavaan Tuotteen toimitukseen muutoksen voimaantulon jälkeen. Irtisanomisaika, jos teet irtisanomisilmoituksen, on 2 kuukautta.
11.3. Ylivoimaisen esteen tai odottamattomien tapahtumien (luonnonkatastrofi, pandemia, toimintahäiriöt, alihankkijoiden häiriöt jne.) sattuessa emme ole vastuussa vahingoista, jotka aiheutuvat tai liittyvät ylivoimaisiin esteisiin tai odottamattomiin tapahtumiin, ja jos tämä tila kestää yli 10 päivää, meillä ja sinulla on oikeus peruuttaa Sopimus kirjallisesti.
11.4. Ehtojen erottamaton liite on reklamaatiolomake ja Sopimuksen peruuttamislomake ohjeineen.
11.5. Sopimus, mukaan lukien Ehdot, arkistoidaan sähköisessä muodossa meille, mutta se ei ole sinun saatavillasi. Saat kuitenkin aina nämä Ehdot ja Tilausvahvistukset, joissa on Tilauksen yhteenveto, sähköpostitse, joten sinulla on aina pääsy Sopimukseen ilman yhteistyötämme. Suosittelemme aina tallentamaan Tilausvahvistuksen ja Ehdot.
11.6. Toimintaamme ei sovelleta mitään Kuluttajansuojalain 2 §:n i) kohdan mukaisia käytännesääntöjä.
11.7. Nämä Ehdot tulevat voimaan 01.07.2024.